دعوت به بخل و جمع آوری ثروت دنيوی نشانه كوتاه فكری است
کد خبر: 3616209
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

دعوت به بخل و جمع آوری ثروت دنيوی نشانه كوتاه فكری است

كانون خبرنگاران نبأ: خطیب جمعه شریف آباد پاکدشت با اشاره به آیه ۲۶۸ سوره بقره گفت : يكى از موانع مهم در مسير اعمال صالح و خيرات ، وسوسه ‏هاى شيطانى است که در بحث انفاق نمودن شيطان انسان را از فقر و تنگدستى می ترساند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبا،حجت الاسلام و المسلمین قاسم خدا پرست ، امام جمعه شريف آباد پاکدشت در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر پس ازسفارش به تقوی ، با اشاره به آیه ۲۶۸ سوره بقره گفت : يكى از موانع مهم در مسير اعمال صالح و خيرات ، وسوسه ‏هاى شيطانى است ، مخصوصا در امور مالي مثل انفاق مستحب يا واجب مانند زكات و خمس ، كه شيطان انسان را از فقر و تنگدستى می ترساند.

وی با بیان اینکه دعوت به بخل و جمع آوری ثروت دنيوی نشانه كوتاه فكری است ، گفت: انفاق و بذل مال واجب يا مستحب،كم كردن مال است. ولى با دقت و ديد وسيع، همين انفاق ضامن بقاى اجتماع و تحكيم عدالت اجتماعى، سبب كم شدن فاصله طبقاتى و در واقع سبب پيشرفت همگانى و عمومى می باشد، درحالی كه سرچشمه بسيارى از گناهان، و بى ‏عفتيها و خودفروشيها ، فقر و تهيدستى است.

حجت الاسلام والمسلمين خداپرست در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به سخنان رهبري در ديدار رئيس و مسؤولان قوه قضائيه گفت : تلاش براى احياء امر به معروف و نهى از منكر به ‌عنوان يك اصل واجب در قانون اساسى‌ و دفاع از حقوق آمران به معروف و ناهيان از منكر ، استيفاى حقوق عامه و حمايت از آزاديهاى مشروع مردم توسط قوه قضاييه و ضرورت برخورد جدى و قاطع با قانون ‌شكنان‌ از مطالبت جدی رهبری از قوه قضائيه است.

امام جمعه شريف آباد افزود : مجموعه ‌های مسئولين دولتی ، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار نسبت به احياء امر به معروف و نهی از منكر احساس مسئوليت كنند و تعبير «آتش به اختیار» از سوی مقام معظم رهبري يعنی انسان از بدیهی ترین وظایف اجتماعی، سیاسی و قانونی، سر بازنزند، و برای فرار از انجام وظایف قانونی و دینی بهانه جویی نکند.

حجت الاسلام والمسلمين خداپرست با اشاره به نشست اخير منافقين در فرانسه گفت: سازمان منافقين يك گروه تروريستى است كه بيشترين فعاليت‌هاى تبليغاتى و نظامى عليه نظام جمهورى اسلامى را دارد و در تمام سال‌هاى فعاليتش مورد حمايت دولت‌هاى غربى مدعى مبارزه با تروريسم بوده است، و در نشست سالانه خود در فرانسه با حمايت آمريكا و عربستان سعودى، ادعاهاى واهى خود عليه جمهورى اسلامى را تكرار كردند.

وی ادامه داد: سعودى ‌ها كه از حاميان اصلى منافقين به ‌شمار مى ‌روند با حمايت مالى از اين گروه تلاش مى‌كنند تا با ايجاد هرج و مرج در ايران ، شكست‌هاى خود را در جنگ نيابتى عربستان در يمن و سوريه، و تحريك برخى كشورهاى عربى به كاهش يا قطع روابط با تهران، جبران كنند.

وی خاطر نشان کرد:  البته اهمال كارى دستگاه ديپلماسى‌ وانعقاد قرارداد نفتی با توتال فرانسه همزمان با اين اقدام منافقين، جاي سوال دارد كه بايد مسئولين مربوطه پاسخگو باشند.

امام جمعه شریف آباد در ادامه سخنانش با اشاره به آزاد سازی موصل گفت: آزادسازى موصل را توسط حشدالشعبي و اتکاء مردم عراق به نيروي داخل وبي اعتنايی به آمريكا و غرب از بركات جمهوري اسلامی و نشانه صدور انقلاب است.

امام جمعه شريف آباد در ادامه با گراميداشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد : كشف حجاب از جنايتهای رضاخان بود كه خيال می كرد تنها راه پيشرفت تقليد از غرب و ‌بى‌بندوبارى و بى‌حجابى است.

وی ادامه داد: درحالی كه عفاف و حجاب میراث انبیاء است ولی تمدن مادى غرب بر پايه ماديت و دنياگرايى ولذتهاي حيوانی بنا شده و براى رسيدن به اين هدف خود نياز به مردمى مادى وجداى از معنويت دارند. ازاين‌ رو تلاش مى‌كنند مظاهر معنويت را از بين برده و اسباب غفلت و ماديت را ترويج و گسترش دهند.

امام جمعه شریف آباد افزود: يكى از راهكارهاى ترويج فساد و مبارزه با معنويت، استفاده ابزارى از زنان و رواج برهنگی و بی‌بندوبارى بين جوانان است و امروز دشمن تنها راه موفقيت خويش را در شكستن پايه های نهاد خانواده مي بيند.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha