امتیازبندی مسابقات قرآن اوقاف براساس میزان توانمندی شرکت‌کنندگان است
کد خبر: 3625353
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

امتیازبندی مسابقات قرآن اوقاف براساس میزان توانمندی شرکت‌کنندگان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امتیازبندی متسابقان مشهدی با سایر شرکت‌کنندگان استان یکسان است، گفت: هر متسابق شهرستانی برای راه‌یابی به مرحله استانی باید حداقل امتیاز در نظر گرفته شده در آیین‌نامه داوری مسابقات را کسب کند و در غیر این صورت حذف خواهد شد.

جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص نحوی امتیازدهی در مسابقات قرآن اوقاف استان بیان کرد: رقابت و رتبه‌بندی میان متسابقان به صورت سطح‌بندی مثلا الف، ب و ج در گروه‌های مختلف انجام نمی‌شود، بلکه برای متسابقان همه شهرستان‌ها آزمون و امتیازبندی یکسانی در نظر گرفته شده است و در امتیازدهی تفاوتی میان هیچکدام از شرکت‌کنندگان وجود ندارد.
حسینی با اشاره به اینکه امتیازبندی متسابقان مشهدی با شرکت‌کنندگان سایر شهرستان‌ها یکسان است، تشریح کرد: هر فرد وابسته به توانایی خود در مسابقات شرکت می‌کند، البته هر متسابق در مرحله شهرستانی باید در رشته حفظ حداقل ۱۳۰ امتیاز را از ۲۰۰ و در سایر رشته‌ها حداقل، ۶۵ را از ۱۰۰ امتیاز کسب کند تا به مرحله استانی راه یابد و در صورت عدم کسب امتیاز مورد نظر حذف خواهد شد.
مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه هر شهرستان تعداد مشخصی سهمیه برای حضور در مرحله استانی دارد و معمولا همه سهمیه برای حضور پر می‌شود،  عنوان کرد: سطح متسابقان شهرستانی بالاست و بعضی از آنان با شرکت‌کنندگان مشهدی هم سطح بوده و رقابت می‌کنند.
وی با بیان اینکه متسابقان در رشته‌های مختلف باید امتیاز و حدنصاب تعیین شده مورد نظر را کسب کنند تا به مرحله استانی راه پیدا کنند، تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده باید خود را تقویت کنند زیرا تنها متسابقان قوی و توانمند که نماینده استان محسوب می‌شوند به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
حسینی با اشاره به انجام غربالگری در مرحله استانی، اضافه کرد: در این حالت قبل از شروع مسابقات استانی، مرحله مقدماتی برای متسابقان برگزار می‌شود که در این مرحله تعدادی از شرکت‌کنندگان که حداقل امتیاز مورد نظر را کسب نکنند، از دور مسابقات حذف خواهند شد.
captcha