کارگاه تخصصی «صوت و لحن» در خرم آباد برپا شد
کد خبر: 3629060
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

کارگاه تخصصی «صوت و لحن» در خرم آباد برپا شد

گروه فعالیت های قرآنی: کارگاه تخصصی «صوت و لحن قرآن‌کریم» پنج‌شنبه، 19 مردادماه در محل حسینیه حبیب ابن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، این کارگاه تخصصی «صوت و لحن» قرآن‌کریم ویژه متسابقین مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه لرستان برگزار شد.
در این کارگاه قرآنی که با حضور تعداد 50 نفر از  شرکت‌کنندگان در مرحله استانی چهلمين دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستان که در محل حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، شرکت‌کنندگان در کارگاه با قواعد تخصصی صوت و لحن قرآن‌کریم آشنا شدند.
یادآور می‌شود، تدریس این کارگاه که به‌همت معاونت فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزار شد، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر شعاعی از مربیان ممتاز صوت و لحن قرآن، انجام شد.
یادآور می‌شود، چهلمین دوره مسابقات قرآن‌کریم سازمان اوقاف و امور خیریه لرستان در مرحله استانی که از صبح  پنج‌شنبه، ۱۹ مردادماه در خرم‌آباد آغاز به‌کار کرده است و این مسابقات به مدت دو روز در محل حسینیه حبیب بن مظهار خرم‌آباد ادامه دارد، امروز جمعه، ۲۰ مردادماه این مسابقات به رقابت آقایان اختصاص دارد.
این مسابقات امروز، ۲۰ مرداد در دو نوبت صبح و عصر به رقابت بین آقایان منتخب مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قرآن‌کریم اختصاص دارد کمااینکه روز پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد نیز بخش بانوان این دوره از مسابقات با رقابت منتخبان مرحله مقدماتی برگزار و منتخبان این بخش مشخص شدند.
در کنار برگزاری این مسابقات قرآنی که در آن ۲۰۰ نفر از منتخبان مرحله مقدماتی و شهرستانی با هم به رقابت می‌پردازند تا منتخبان مرحله استانی جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات مشخص شود، کارگاه آموزشی نیز با حضور یکی‌از اساتید مطرح کشور در همین محل برگزار می‌شود.
چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم اوقاف و امور خیریه در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل ، حفظ ۵،۱۰،۲۰ و حفظ کل ، تفسیر، اذان‌خوانی و تواشیح برگزار می‌شود که به جز در رشته اذان‌خوانی که تنها شرکت‌کنندگان آقا هستند در سایر رشته آقایان و بانوان هر دو شرکت خواهند کرد.
از اهدف برگزاری این مسابقات قرآنی می‌توان به توسعه و اشاعه فرهنگ قرآنی، کشف استعدادهای قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی اشاره کرد.
captcha