جشنواره قرآنی تلفیقی کم داریم
کد خبر: 3649409
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

جشنواره قرآنی تلفیقی کم داریم

گروه اجتماعی: معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر مأنوس کردن کودک قبل از رفتن به مدرسه گفت: انس کودک با قرآن به بهانه کار هنری در سن بزرگسالی برکات خود را نشان می‌دهد اما معمولاً اکثر فعالیت‌های حوزه قرآن تک بعدی دیده می‌شود.

مهدی فیض، معاون وزیر آموزش‌وپرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: مأنوس کردن کودک با قرآن به بهانه کار هنری در سن بزرگسالی آثار و برکات خود را نشان می‌دهد.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش از برنامه‌های شاخص سال 96 به  برپایی اندیشکده‌های موضوع محور اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی و پیشینه چند استان، در این اندیشکده‌ها یک موضوع به عنوان موضوع شاخص مورد مطالعه و برسی قرار می‌گیرد و به نوعی اتاق فکری برای آموزش‌وپرورش خواهد بود.
وی ارتقای سطح کیفی اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی را از برنامه‌های شاخص آموزش‌وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد و تقویت اندیشکده تقریب مذاهب اسلامی از دیگر برنامه‌های ماست حضور دانش‌آموزان در این اندیشکده نگاه برادری آنها نسبت به مذاهب مختلف اسلامی را تقویت می‌کند و در بزرگسالی تعامل بهتری با این مذاهب خواهند داشت.
فیض در ادامه اظهار کرد: اندیشکده‌ها از مردادماه امسال شروع به کار کرده‌اند حدود 30 برنامه گروهی و تجمعی نیز در سطح دانش‌آموزان، معلمان و مربیان در حال اجرا داریم، از این 30 برنامه 10 برنامه مربوط به دانش‌آموزان دختر و پسر است که حدود 16 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد معلمان استان‌های مختلف نیز در 5  نقطه از کشور  در اردوهای دانش‌آموزی  4 روزه تحت عنوان «اردو مهارت زندگی است» شرکت می‌کنند در این اردو تمام فعالیت‌ها اعم از برپا کردن چادر، پخت و پز، نظافت و ... بر عهده خود دانش‌آموز است و به هیچ وجه ماهیت تفریحی ندارد.
وی با اشاره به جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) گفت: مأنوس کردن کودک قبل از رفتن به مدرسه از ویژگی‌های خوب این جشنواره است، این جشنواره از معدود جشنواره‌های تلفیقی حوزه قرآن و هنر به شمار می‌آید، آموزش‌وپرورش در جشنواره‌های تلفیقی قدری ضعیف است اما جشنواره گل‌های محمدی(ص) که با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود در نوع خود کم نظیر است چراکه معمولاً اکثر فعالیت‌های حوزه قرآن تک بعدی دیده می‌شود.
captcha