اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی استانی اوقاف در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3653252
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی استانی اوقاف در همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی استانی اوقاف روز پنج شنبه (۲۷ مهر) در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: مجتبی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی روز پنج شنبه (27 مهر) از ساعت 9:30 الی 12 در مجتمع فرهنگی ابن سینا با حضور رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور و حنانه خلفی خردسال قرآنی برگزار می شود.
وی افزود: این دوره از مسابقات که در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی، تواشیح و تفسیر در دو مرحله شهرستانی و استانی ویژه خواهران و برادران در رده سنی 18 سال به بالا برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در مرحله ای شهرستانی این مسابقات قرآنی 700 نفر شرکت کردند که از این تعداد 250 نفر به مرحله ای استانی راه پیدا کردند و در نهایت 60 نفر حائز رتبه شدند.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به نحوه برگزاری مسابقات در مراحل مختلف اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته همه ساله مسابقات در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: همه ما مدیون قرآن کریم هستیم و در این راه باید تلاش کنیم تا کلام الهی در جهان هرچه بیشتر نشر داده شود و در کنار تلاوت قرآن باید به فرمایشات الهی عمل کنیم.
جمالی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، تعمیق آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است چرا که قرآن کریم بهترین منبع و راهنما برای بشریت است.
captcha