حمایت نشر معارف از کتاب‌های شهدای دانشجوی مدافع حرم
کد خبر: 3653486
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

حمایت نشر معارف از کتاب‌های شهدای دانشجوی مدافع حرم

گروه ادب: دفتر نشر معارف از چاپ و نشر کتاب‌های شهدای دانشجوی مدافع حرم اهل بیت(ع) حمایت می‌کند.

علیجان‌زاده مدیر گروه تحقیقاتی احیاء قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره فعالیت‌های این گروه در حوزه نشر آثار گفت: کتاب‌هایی در زمینه زندگی و خاطرات شهدای مدافع حرم(سوریه و عراق) با نظارت و همکاری گروه تحقیقاتی احیاء قم منتشر می‌شود و در این راستا دفتر نشر معارف از انتشار این آثار حمایت می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر 10 عنوان کتاب درباره شهدای مدافع حرم در دست تهیه و آماده‌سازی است و به زودی به مرحله نشر خواهند رسید. از این تعداد دو اثر آماده چاپ شده است، یکی از آنها مربوط به شهید سیدمصطفی موسوی است که عنوان جوان‌ترین شهید مدافع حرم را داشته و در زمان شهادت 20 سال بیشتر نداشت و از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب بوده است.
علیجان‌زاده ادامه داد: کتاب دیگر مربوط به شهید سیدمصطفی موسوی افغانی است که مسئول گروه موشکی فاطمیون بود و در سوریه به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید. در این اثر زندگی و خاطرات نزدیکان، خانواده، همرزمان و دوستان شهید گردآوری شده است.
وی با بیان اینکه این آثار مربوط به دانشجویان شهید است و با همین نگاه به انتشار این آثار می‌پردازیم، ادامه داد: این دو اثر از سوی نویسندگانی چون محدثه علیجان‌زاده و مهدی منصوریان انجام می‌شود و من هم در نگارش این آثار نقش دارم. همچنین از آثاری که منتشر می‌شود، به زندگی و خاطرات شهدای حافظ قرآن و فعالان قرآنی و فرهنگی پرداخته شده است.
مدیر گروه تحقیقاتی احیاء قم یادآور شد: در مجموع پنج کتاب زندگی و خاطرات شهدای مدافع حرم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همزمان با ایام اربعین حسینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.
captcha