فراگیری و تعلیم قرآن کریم مایه سعادت ورستگاری بشریت است
کد خبر: 3653606
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

فراگیری و تعلیم قرآن کریم مایه سعادت ورستگاری بشریت است

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی مهاباد در مراسم نمادین آغاز آموزش رسمی قرآن پایه اول در مدارس این شهرستان گفت: فراگیری و تعلیم قرآن مایه سعادت ورستگاری بشریت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، مراسم نمادین آغاز آموزش رسمی قرآن پایه اول در مدارس شهرستان  با حضور امام جمعه مدیر آموزش وپرورش ، معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان ومعلمان ومربیان قرانی با همکاری دارالقرآن یسدر دبستان دخترانه شهید باقری برگزارشد.

سید اسعد رسولی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مهاباد در برگزاری نمادین آئین آموزش رسمی آغاز قرآن کریم پایه اول ابتدایی شهرستان ، در سخنانی فراگیری و تعلیم قرآن را مایه سعادت ورستگاری بشریت عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که در زمینه ی تربیت دینی و معنوی کودکان اهمیت می یابد، شیوه ی آشنایی آموزش قرآن و پیام های آسمانی است که یکی از مهمترین بخش تربیتی کودکان بر عهده والدین است.

وی با اشاره به این که تلاوت قرآن در خانه بر سایر افراد خانواده اثر دارد، افزود: پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان است و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از پدر و مادر است.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد امسال در شهرستان مهاباد تعداد بیش از4200دانش آموزپای اول دبستان رسما آموزشوفراگیری قرآن کریم را آغاز خواهند کرد.

ماموستا ملا قادرسهرابی امام جمعه شهرستان نیزدر این آیین معنوی گفت:: ایجاد علاقه مندی به فراگیری آموزه های قرآنی در فضایی شاداب و با نشاط باید در دستور کار مربیان عزیز قرار گیرد.

وی از اهداف آموزش و پرورش در آموزش رسمی قرآن کریم پایه اول ابتدایی آشنایی با آداب قرائت قرآن کریم، مشاهده داستانهای تصویری قرآن کریم، آموزش قرائت و حفظ برخی سوره های کوچک قرآن و آشنایی با مفاهیم مقدماتی سخنان خداوند در این کتاب آسمانی راعنوان کرد.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بر همین اساس شایسته است که هر کدام از پدران و مادران با جدیت در امر قرآن‌آموزی به فرزندان خود اهتمام داشته باشند و علاوه بر اینکه خود عامل به قرآن هستند زمینه انس با آیات نورانی را برای فرزندان در خانواده فراهم کنند.

برپایی نمایشگاه قرآنی، اجرای سرود دانش آموزی با موضوع قرآن ، اجرای حاملان قرآن واهداء کتاب قرآن به دانش آموزان  توسط مسئولین مهمترین بخش های اجرایی مراسم امروز بودند.
captcha