سکان‌دار وزارت علوم بدون ترس از حاشیه تصمیمات جدی بگیرد
کد خبر: 3653611
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

سکان‌دار وزارت علوم بدون ترس از حاشیه تصمیمات جدی بگیرد

گروه اجتماعی: نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش وزیر علوم در تصمیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران، نقشی موثر و تعیین کننده است، گفت: سکان دار وزارت علوم باید فردی شجاع و با تجربه باشد و بدون ترس از حاشیه تصمیمات جدی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس، ظهر امروز در همایش دانشجویان جدید الورود دانشگاه پیام نور بجنورد،  با بیان اینکه با گذشت حدود 20 روز از آغاز سال تحصیلی جدید، هنوز وزیر علوم تعیین نشده است، اظهار کرد: در رایزنی و صحبت با ضیاء هاشمی سرپرست این وزارتخانه به وی اعلام کردم وزیری می خواهیم که بدون ترس از حاشیه، تصمیم های جدی بگیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها و محافل علمی کشور با وجود توسعه کمی مقالات و کاهش کیفیت دچار رکود شده است، ادامه داد: بنیاد دانشگاه ها بر نقادی استوار است و باید حقیقت نگر باشیم و واقعیت ها را بیان کنیم.
 قربانی حضور 12 میلیون دانشجو و پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی را ظرفیت خوبی برای کشور دانست و با طرح این سوال که عیب کار در کجاست که از پتانسیل استفاده بهینه نمی شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا به این سرمایه عظیم ملت ایران غبطه می خورند.
وی از د یگر معضلات دانشگاه های کشور را هزینه زابودن و نه درآمد زا بودن توصیف کرد و یادآور شد: زمانی بحث علم و علم آموزی در کشور گسترش می یابد که دانشگاه ها درآمد زا باشند و با تجاری سازی ایده ها علمی خود، نگران هزینه ها تحصیل و امرار معاش نباشند.
وی در ادامه سخنان خود وجود 50 هزار دانشجو در خراسان شمالی را فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی نخبگان ذکر کرد و افزود: در میان دانشگاه های این استان، پیام نور با درصد قبولی پذیرفته شدگان در مقاطع بالاتر کارنامه درخشانی دارد.
نماینده مردم بجنورد در خانه ملت اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از برنامه های علمی به تصویب رسیده، حضور همسایگان خارجی در دانشگاه های کشورمان است.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: با برنامه ریزی، موفقیت حاصل می شود و اساس  تحصیل در دانشگاه های پیام نور برنامه ریزی برای مطالعه عمقی کتاب است.
دکتر جلیل مسعودی فر با بیان اینکه سیستم آموزشی پیام نور دشواری های خاصل خود را داشته و این امر مسئله کسب علم را نسبت به سایر دانشگاه های با روش سنتی متمایز ساخته است، اضافه کرد: بنا به اظهارات صاحب نظران، تا ده سال آینده سیستم تحصیل در پیام نور در تمام مراکز علمی و دانشگاه ها ترویج می شود.
وی همچنین از اجرای طرح جدیدی با عنوان پنجشنبه های  تخصصی در دانشگاه پیام نور بجنورد خبر داد و یادآور شد: در این طرح هر هفته، کارگاه های عمومی و تخصصی به صورت رایگان برای دانشجویان برگزار می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد نیز گفت: دانشگاه پیام نور بجنورد در سال 68 در پنج هکتار زمین تاسیس شد و امروز با توسعه فضای کمی دانشگاه توفیقات خوبی از جمله هزار و 400 متر آزمایشگاه، 6 هزار و 500 متر فضای آموزشی و سالن های فرهنگی و ورزشی حاصل شده است.
دکتر مریم نصرتی اضافه کرد: این دانشگاه در نظر دارد علاوه بر رشد علم دانشجو، فرد را کمک کند تا در حوزه های فرهنگی و  اجتماعی از طریق عضویت در انجمن ها فعال شود.
وی با اشاره به اینکه گروه های علمی و تشکل های دانشجویی می توانند فعالیت جانبی دانشگاه را گسترش دهند، تصریح کرد: از طرح های خوب در حال اجرا در این دانشگاه طرح سفید سلامت با همکاری شبکه بهداشت بجنورد است که در قالب آن مشکلات جسمی و روحی دانشجو احصاء می شود.
captcha