هدف دستگاه قضایی خدمت به نظام اسلامی است
کد خبر: 3653617
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴

هدف دستگاه قضایی خدمت به نظام اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی خدمت به نظام اسلامی است، گفت: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و احکام خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در دیدار رییس کل دادگستری خراسان شمالی و دادستان بجنورد، اظهار کرد: دستگاه قضایی با اجرای قوانین و صدور احکام بجا و درست، به نظام مقدس ایران و مردم خدمت می‌کند.
آیت الله یعقوبی اضافه کرد: خشکی قوانین و خشکی کار قوه قضائیه روحیه مردم را ضعیف می‌کند؛ اما مسؤولان قضایی استان با تعامل سازنده و در دسترس بودن برای جامعه این امر را برطرف کرده‌اند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: مسؤولان قضایی باید با مردم به‌گونه‌ای برخورد کنند که هر فرد دارای مشکل به راحتی بتواند به آنها مراجعه کند و بتواند آزادانه به طرح موضوع و شکوائیه خود بپردازد.
وی افزود: سیره پیامبر (ص) این بود که هرکس به او برای امری مراجعه می‌کرد، یا مشکلش را رفع می‌کرد و یا طوری برخورد می‌کرد که طرف از محضر ایشان ناراحت بیرون نرود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کار دستگاه قضایی بسیار حساس و دقیق است، افزود: دقت مسؤولان و کارکنان دستگاه قضا باید به نحوی باشد که جایگاه آنها برای مردم به‌عنوان مأمن و پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان قلمداد شود.
captcha