مردم خراسان‌شمالی 20میلیارد ریال صدقه دادند
کد خبر: 3653620
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

مردم خراسان‌شمالی 20میلیارد ریال صدقه دادند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان ‌شمالی گفت: در نیمه نخست امسالمردم استان 20میلیارد ریال صدقه دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، برات سلیمی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اظهارکرد: این کمک‌ها برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های تولید اشتغال، ساخت مسکن، کمک‌هزینه درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان هزینه شده است.
وی بابیان اینکه کمک‌های مردمی در پرداخت صدقات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است، افزود: مردم نوع‌دوست استان در شش ماه نخست سال گذشته 14میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند که یک میلیارد ریال آن توسط مراکز نیکوکاری و باقی‌مانده نیز در قالب صندوق‌های صدقات توزیع‌شده بین منازل و فروشگاه‌ها جمع‌آوری شد.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در نیمه نخست امسال حدود 30 میلیارد ریال صدقه جمع‌آوری شود که تاکنون از این رقم ۸۱ درصد تحقق‌یافته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی صندوق‌های صدقه، گفت: از ابتدای سال تاکنون با اجرای طرح ساماندهی صندوق صدقات در این استان ۷۵۰ صندوق صدقه بزرگ از سطح استان جمع‌آوری‌شده است.
سلیمی تأکید کرد: با اجرای این طرح، صندوق‌هایی که در حاشیه شهر و محل‌های کم تردد قرار داشتند و فاقد کارایی بودند و همچنین تعدادی هم به علت برخورد وسایط نقلیه و سرقت مورد آسیب قرار گرفتند، توسط کمیته امداد جمع‌آوری شدند.
وی با اشاره به تغییر ظاهر و شکل صندوق صدقات دراستان،گفت: صندوق‌های جدید به شکل شیشه‌ای بارنگ بندی متفاوت طراحی‌شده‌اند که هر رنگ مخصوص کمک به یکی از نیازهای خانوارهای محروم در بخش‌های اشتغال، مسکن، درمان و تحصیل است.
گفتنی است ۱۱۷ هزار و ۴۱۲ صندوق کوچک در منازل و فروشگاه‌ها، یک هزار و ۸۰۰ صندوق در سازمان‌ها، ادارات کل و دو هزار و ۶۴۶ صندوق بزرگ نیز در میدان‌ها، معابر و مکان‌های عمومی در خراسان‌شمالی نصب‌شده است.
captcha