خودشناسی و خداشناسی؛ از ثمرات اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش
کد خبر: 3658837
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
یوسفوند مطرح کرد:

خودشناسی و خداشناسی؛ از ثمرات اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان امروز، نهم آبان در جلسه کارگاهی آموزشی، توجیهی سرگروه‌های  پرورشی استان لرستان، سند تحول بنیادین را فاقد نگاه صنفی دانست و گفت: بر اساس این سند هر کس در آموزش و پرورش کار می‌کند وظیفه تربیت اسلامی دارد.
وی با اشاره به مثبت‌اندیشی و باور به تحول بنیادین، نقش معلم را به‌عنوان کسی‌که پایه معماری جدید در آموزش و پرورش را به بنا می‌کند، بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و افزود: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی و پیرو قرآن و عترت بزرگ‌ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت به‌ویژه معلمان است.
یوسفوند خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ خانواده‌ها است.
وی ادامه داد: ما متولیان تعلیم و تربیت اسلامی برای دست یافتن به این موفقیت باید در راه گسترش معنویت، ارتقای ارزش‌های اسلامی و اخلاقی کردن آموزش‌های علمی تلاش کنیم.
یوسفوند اظهار کرد: ما امروز با توجه به شرایط حساس فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام باید بیشتر از گذشته به نقش و جایگاه خودمان توجه داشته باشیم تا نسلی هوشمند، آگاه و وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: اجرای سند تحول بنیادین تاکنون دستاوردهای بسیار عظیمی داشته است که اجرای نظام 3-3-6، یک نوبته کردن مدارس، هوشمندسازی مدارس، راه‌اندازی مدارس قرآنی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و جذب نخبگان و بهترین دانش‌آموزان در این مرکز علمی از آن جمله است.
یوسفوند با بیان این‌که مدارس در اندیشه تربیتی اسلام، عهده‏دار تعلیم و تربیت هم‌زمان هستند، گفت: اهداف تعلیم و تربیت، در پیوند با هدف‌های خانواده و جامعه است و همراه با دیگر نهادهای اجتماعی مقصدی جز پرورش انسان برای رسیدن به قرب خداوند ندارد.
captcha