عزاداری مردم شهرستان کاخک در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)
کد خبر: 3664282
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

عزاداری مردم شهرستان کاخک در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)

گروه شهرستان‌ها: مراسم عزاداری حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، با حضور گسترده هیئت‌های مذهبی در بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، از دقایق اولیه صبح امروز، 26 آبان‌ماه، قشرهای مختلف مردم ولایت‌مدار و مومن شهرستان کاخک و شهرهای اطراف در قالب هیئت‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) برادر گرامی ثامن‌الحجج(ع)، ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) و حضرت فاطمه زهرا(س)، با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، عشق و ارادت خود را به پیامبر اعظم(ص) و اهل‌بیت(ع) نشان دادند و صحنه‌هایی از عشق و دلدادگی به نمایش گذاشتند.
پوششی//28صفر////نمایش عشق به اهل بیت(ع) در مراسم عزاداری 28 صفر
بر اساس این گزارش، هزاران نفر از محبان اهل‌بیت(ع) از شهرها و روستاهای مختلف استان‌های خراسان رضوی و جنوبی طبق یک سنت دیرین با حضور در شهر کاخک، در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان منتهی به بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) به حرکت درآمدند و با عزاداری و روضه‌خوانی در محضر برادر گرامی امام رضا(ع) در غم سالروز رحلت پیامبر رحمت و شهادت کریم اهل‌بیت(ع) اشک ماتم ریختند.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در مسیر منتهی به بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع)، جلوه زیبای دیگری از محبت مردم به خاندان اهل‌بیت(ع) را رقم زد.
قرائت زيارت حضرت رسول(ص) از راه دور، از ديگر وي‍ژه برنامه‌هاي بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) به مناسبت دهه آخر صفر است که عصر امروز 26آبان‌ماه برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع)، برادر حضرت ثامن‌الحجج(ع) در 22 كيلومتري جنوب گناباد و 290 كيلومتري مشهد مقدس واقع شده است كه همه ساله به‌ويژه در ايام تعطيل و مناسبت‌هاي مذهبي پذيراي هزاران زائر و مجاور است.
captcha