ریا و تملق؛ بزرگ‌ترین آسیب در تربیت دینی
کد خبر: 3667465
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
یوسفوند مطرح کرد:

ریا و تملق؛ بزرگ‌ترین آسیب در تربیت دینی

گروه فرهنگی: معاون آموزش و پرورش لرستان ریا و تملق را آسیب تربیت دینی دانست و گفت: اگر ما افرادی را تربیت کنیم که به فعالیت‌های دینی و مذهبی تظاهر کنند و اثر تربیت دینی را در اعمال و رفتار آنها مشاهده نکنیم، آسیب است و باید به‌دنبال رفع آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان لرستان یک‌شنبه، پنجم آذر با تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده در دهکده مقاومت شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.
محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن با این مضمون که «مردم را به غیر از زبانتان دعوت کنید»، گفت: معاونین و مربیان پرورشی باید با اعمال و رفتار خود دانش‌آموزان را تربیت و هدایت کنند.
وی افزود: آسیب بزرگی که در حوزه پرورشی وجود داشت این بود که تا مدت‌ها تصور می شد  که تنها مربیان پرورشی وظیفه تربیت دینی دانش‌آموزان را بر عهده دارند، غافل از این‌که تربیت انحصاری نیست و همگان  در قبال تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وظیفه و مسئولیت دارند.
یوسفوند بر تفکیک تعلیم دینی با تربیت دینی تاکید کرد و ادامه داد: ممکن است دانش‌آموزی در زمینه تعلیم دینی توفیق حاصل کند ولی این تعلیم منجر به تربیت دینی نشود. وی افزود: ممکن است دانش‌آموزی در مسابقات فرهنگی و هنری یا احکام و .... توفیقی حاصل کند ولی این توفیقات به تربیت دینی او منجر نشود.
یوسفوند تظاهر، ریا و تملق را آسیب تربیت دینی عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما افرادی را تربیت کنیم که به فعالیت‌های دینی و مذهبی تظاهر کنند و اثر تربیت دینی را در اعمال و رفتار آنها مشاهده نکنیم، آسیب است و باید به‌دنبال رفع آن باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: همیشه لزوماً نباید ما کارهایی را انجام دهیم که به تربیت دانش‌آموزان منجر شود، بلکه برخی موارد باید برای تربیت بهتر دانش‌آموزان کارهایی  را انجام ندهیم تا آنها در مسیر تربیت درست و اصولی قرار گیرند.
یوسفوند در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما اعتقاد داریم باید از ظرفیت هنر و فرهنگ برای پیشبرد اهداف تربیتی به‌خوبی استفاده کرد و در این راستا حرکت می‌کنیم .
در پایان این مراسم، از افراد برگزیده با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
captcha