رعایت سادگی و پرهیز از تجملات در برگزاری جشن‌های تکلیف
کد خبر: 3670378
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

رعایت سادگی و پرهیز از تجملات در برگزاری جشن‌های تکلیف

گروه فرهنگی: معاون آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر لزوم رعایت سادگی و پرهیز از تجملات و هزینه‌تراشی در جشن‌های تکلیف دانش‌آموزی، اظهارکرد: آموزش و پرورش عملکرد مدیران مدارس را به دقت بررسی خواهد کرد تا مدیران از اهداف اصلی این جشن منحرف نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از لرستان، محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان چهارشنبه، 15 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت: باید تلاش شود تا این جشن به ماندگارترین، زیباترین و اثر گذارترین لحظه زندگی دانش‌آموزان تبدیل شود.
وی با اشاره به این‌که مراسم جشن تکلیف، پاسخ مثبت و مؤثری به حالات و عواطف درونی نوجوانان است، افزود: رسیدن دانش‌آموزان به سن تکلیف و آغاز مرحله‌ی نورانی عبادت، یکی‌از حساس‌ترین و ظریف‌ترین دوران گذار، محسوب می‌شود واین موضوع باید به یک جریان و حرکت فرهنگی، مذهبی تبدیل شود و متولیان و متصدیان امر تربیت به‌ویژه نهاد خانواده و مدرسه بر این مسئله متمرکز شوند.
یوسفوند تاکید کرد: هرگونه برنامه‌ریزی و انجام برنامه‌های جشن عبادت(تکلیف) در مدارس بدون برنامه‌ریزی و تدبر در جزییات این امر شرعی، ممکن است اثرگذاری کمتری داشته باشد .
وی برپایی جشن‌های پُرهزینه و تجملاتی را از آسیب‌های جدی این مراسم برشمرد و ادامه داد: مدیران مدارس باید با رعایت سادگی و پرهیز از تجملات و هزینه‌تراشی برای دانش‌آموزان تلاش کنند تا روح عبودیت و بندگی در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود و آنها به سمت و سوی هدف واقعی این مراسم هدایت شوند.
یوسفوند تصریح کرد: آموزش و پرورش عملکرد مدیران مدارس را به دقت بررسی خواهد کرد تا مدیران از اهداف اصلی این جشن منحرف نشوند.

captcha