قرآن سند هویت مسلمین است/ انتشار چند مجلد در موضوع جامعیت قرآن
کد خبر: 3673482
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
مدیر جامعة الزهراء(س):

قرآن سند هویت مسلمین است/ انتشار چند مجلد در موضوع جامعیت قرآن

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر جامعة الزهراء(س) گفت: قرآن در جامعه جهانی امروز به عنوان مسلمانان، پاسپورت ما است و اگر ما قرآن را از دست بدهیم و ارتباط‌مان با معارف عمیق قرآنی از بین برود ما بدون پاسپورت و شناسنامه و هویت خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعة الزهراء(س) 26 آذر در پیش همایش «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» در دانشگاه الزهراء(س) گفت: معجزات حسی و معنوی زیادی در روایات در مورد پیامبر ذکر شده که از زنده کردن مردگان تا شق القمر و ... را شامل می‌شود ولی وجود فیزیکی همه این معجزات از بین رفته است مگر دو معجزه که باقی است.

وی افزود: یکی مسئله امی بودن پیامبر(ص) و دیگری نیز قرآن شریف است؛ قرآن در جامعه جهانی امروز، شناسنامه و هویت مسلمین است که با تشبیه ناقصی می‌توان آن را به کارت هویت و پاسپورت در کشورهای بیگانه تشبیه کرد.

وی تاکید کرد: قرآن در جامعه جهانی امروز به عنوان مسلمانان، پاسپورت ما است و اگر ما قرآن را از دست بدهیم و ارتباط‌مان با معارف عمیق قرآنی از بین برود ما بدون پاسپورت و شناسنامه و هویت خواهیم شد.

مدنی بیان کرد: هرقدر تلاش در اقیانوس معرفت انجام دهیم خود و هویت خودمان را تثبیت کرده و به عنوان شیعه جایگاهمان را در امت تثبیت کرده‌ایم به همین دلیل وهابیت به ما تهمت تحریف می‌زنند تا میان ما و قرآن فاصله بیندازند و ما را بیگانه از قرآن بدانند.

مدیر جامعه الزهراء(س) عنوان کرد: دشمن به صوررت هدفمند این تهمت را زده است و راه گرفتن این سلاح نیز این است که با همه وجود به قرآن رو کنیم تا بهانه را از دست دشمنان به خصوص وهابیت بگیریم.

وی تاکید کرد: حاصل این تلاش علمی در مورد همایش جامعیت و جهانی بودن قرآن، چند مجلد است که بتواند مورد استفاده دانش‌پژوهان قرار گیرد.

مدنی ادامه داد: روشمندی و تخصصی نگاه کردن به مسایل قرآنی از مهم‌ترین مطالبات است و باید طوری مقاله از سوی محققان نوشته شود که درصد زیادی از مقالات رتبه بیاورند و هرقدر در این زمینه تلاش شود تثبیت الزهرا و محققان است.

وی افزود: در تدوین مقالات و نوشتارها، سخت‌گیری و نهایت دقت علمی لحاظ شود تا آثار ماندگار و زیبایی تولید شود.

مدنی اظهار کرد: در الزهراء(س) و در امر پژوهش، فعالیت جدیدی یعنی آموزش پژوهش‌محور را آغاز کرده‌ایم و در مرحله اجرا به سر می‌بریم که در سطوح دو، سه و چهار این کار در حال انجام است و می‌تواند نقطه تحول در الزهرا باشد.

وی از طرح تربیت محقق به صورت گسترده خبر داد و افزود: قرار است تا ظرف دو سال مهارت‌های تحقیق به دانش‌پژوهان آموزش داده شود و چندین مقاله پژوهشی نیز در خاتمه از سوی محققان ارایه خواهد شد که این کار هم اکنون با حضور 200 نفر در حال انجام است.

وی با اشاره به همایش کتاب سال بانوان تصریح کرد: در این طرح تمامی کتب نوشته شده توسط بانوان کشور را شناسایی و به بهترین اثار جوایزی اهدا خواهد شد.

مدنی ادامه داد: معاونت پژوهش باید تمامی همایش‌ها و سمینارهای اسلامی و غیراسلامی در مورد زن و خانواده را رصد کرده و جامعة الزهرا باید در تمامی این مجامع علمی حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: الزهراء(س) بالاترین ظرفیت‌های پژوهشی را دارد و مطابق با جایگاه خود و ادعای خودش باید در مجامع علمی حضور داشته باشد و به دفاع از قرآن و اهل بیت(ع) بپردازند و این کار را از روی احساس وظیفه و مسئولیت انجام دهند.

captcha