الگوبرداری از روستائیان موفق در اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3675080
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

الگوبرداری از روستائیان موفق در اقتصاد مقاومتی

گروه شهرستان‌ها: نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه با نشستن و حسرت خوردن هیچ مشکلی حل نخواهد شد، گفت: باید از کار روستائیان موفق در اقتصاد مقاومتی الگوبرداری کرده تا راه موفقیت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین مقصودی، نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی امروز اول دی‌ماه در جمع مردم شهرستان جوین، با ابراز اینکه نمی‌توان گفت تحریم‌ها در کشور بی‌اثر بوده، اظهار کرد: آمریکا و عربستان سعودی نمی‌خواهند ایرانی قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های، سبزوار، جوین، خوشاب، داورزن و جغتای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی است، افزود: پیاده سازی اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت‌های روستاها در تولید و اشتغال و پتانسیل‌های موجود برای فعال نگه داشتن کشاورزی، دامداری و مشاغل جانبی است.
وی با اشاره به خشکسالی موجود و پایین رفتن آب چاههای کشاورزی با توصیه بر صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از روشهای نوین در آبیاری کشاورزی تصریح کرد: گرچه مشارکت سخت است و زحماتی دارد ولی در ایران 63 هزار روستا وجود دارد که ۵۰۰ روستا در سبزوار است و با صرفه جویی و مشارکت مردم کارهای بسیار بزرگی می‌توان انجام داد.
مقصودی با ابراز اینکه برای کمک به روستائیان در سال گذشته مصوب کردیم از محل درآمد شهرداری شهرهای بالای یک میلیون نفر هشت درصد به دهیاری‌های زیر 50 هزار نفر برای کمک به روستاها اختصاص یابد، گفت: امسال اولین دوره اجرای آن است که از همین محل سه ماشین آتش نشانی برای برخی از روستاهای جوین خریداری شد.
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات لازم برای کمک به روستائیان می‌توان به تصویب بیست هزار میلیارد تومان وام چهار تا شش درصد از محل صندوق توسعه ملی ذکر کرد که فقط برای روستائیان است و از همین محل برای راه اندازی پنج کارگاه تولید لباس در روستای نوده انقلاب شهرستان خوشاب وام دریافت شده است.
شهردار سابق سبزوار با گلایه از برخی از افرادی که مدعی هستند انقلاب اسلامی ایران به روستاها خدمت نکرده است، بیان کرد: ایجاد آرامش و امنیت، برق‌رسانی، جاده کشی و آسفالت آن، ارائه خدمات تلفن و مخابرات، گازرسانی و بسیاری دیگر از خدمات ارائه شده در روستاها به برکت انقلاب اسلامی است گرچه هنوز با عدالت فاصله داریم.
مقصودی اضافه کرد: با نشستن و حسرت خوردن هیچ مشکلی حل نخواهد شد و باید همه با الگو برداری از روستاهای موفق در تولید و اشتغال در اقتصاد مقاومتی راه موفقیت را طی کنند و کمک کنند تا روستائیانی که مهاجرت کرده‌اند دوباره به روستاها برگردند.

captcha