راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت تربت‌جام
کد خبر: 3686228
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت تربت‌جام

راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت تربت‌جام گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان تربت‌جام با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت این شهرستان، گفت: با توجه به نیاز مردم شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز، خواف و صالح‌آباد به مرکز طب تصویری، این مرکز در تربت‌جام با حدود ۱۲ میلیارد تومان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان ضوی، مرتضی حمیدی، فرماندار شهرستان تربت‌جام، هشتم بهمن‌ماه در همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان تربت‌جام به جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های مردمی در پیشبرد برنامه‌های اجتماعی و رفع نیاز‌های مردم اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت با رفتار خداپسندانه خود کار بزرگی انجام می‌دهند که پاداش دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

بیمارستان تربت‌جام نیازمند مشارکت خیرین سلامت است
حمیدی به خدمات طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با تمام خدمات دولت هنوز بیمارستان تربت‌جام نیازمند یاری افراد نیکوکار است و برای رفع مشکلات زیرساختی این بیمارستان نیاز به حضور خیرین سلامت احساس می‌شود؛ ما در مجموعه دولت بدون دسته‌بندی و محدودیت، حامی حرکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم تا شاهد شکوفایی اجتماعی و مشارکت همگانی باشیم.
وی با بیان اینکه افزایش انسجام باعث سلامت جامعه خواهد شد و بدین ترتیب مشارکت اجتماعی محقق خواهد شد، ابراز کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دولت می‌توانند بازوان توانمندی برای رفع مشکلات مردم باشند.
فرماندار تربت‌جام، اولویت دولت در این شهرستان را حوزه سلامت اعلام کرد و افزود: امکانات حوزه درمان و سلامت این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست از همین رو نیازمند حضور خیرین سلامت هستیم.
وی، پرداختن به مسائل روحی و روانی جامعه را مانع از بیماری‌های جسمی معرفی کرد و افزود: خیرین می‌توانند با کمک به‌ سلامت مردم باعث کاهش مشکلات موجود جامعه شوند.

20 هکتار از اراضی موقوفه ملک به بخش درمان تربت جام اختصاص یافت

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام در این مراسم با اشاره به نیاز شهرستان به یک مرکز درمانی مجهز و منسجم، گفت: طی جلسه‌ای که با حضور فرماندار، دانشکده علوم پزشکی و مسئولین آستان قدس از محل موقوفات ملک داشتیم، مقرر شد تا ۲۰ هکتار از این اراضی به پردیس دانشکده علوم پزشکی اختصاص یابد تا مردم این شهرستان و شهرستان‌های مجاور و حتی مردم کشور‌های همسایه بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی به مشکل افراد بدون شناسنامه و مشکوک التابعیتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این افراد از خدمات دولت محروم هستند و خیرین سلامت می‌توانند این افراد را هم پوششش دهند.

راه‌اندازی طب تصویری بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت تربت‌جام
محمود جامی، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان تربت‌جام پروژه ساخت مرکز طب تصویری تربت‌جام را بزرگ‌ترین پروژه خیرین سلامت این شهرستان معرفی کرد و افزود: با توجه به نیاز مردم شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز، خواف و صالح‌آباد به مرکز طب تصویری، این مرکز در تربت‌جام با حدود ۱۲ میلیارد تومان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان تربت‌جام افزود: به‌دلیل نبود تجهیزات و امکانات MRI در تربت‌جام، تایباد، باخرز، خواف و صالح‌آباد باعث شد تا آقای حاج احمد سراج احمدی، خیر نیک‌اندیش تربت‌جامی زمینی در مرکز شهر به این امر اختصاص و هزینه ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مرکز طب تصویری که شامل MAI، سونوگرافی، رادیولوژی است را متقبل شوند.
وی به تشکیل مجمع خیرین سلامت در بخش‌های مختلف تربت‌جام اشاره کرد و افزود: در این چندساله، مجمع خیرین سلامت در احمدآباد، صالح‌آباد، سمیع آباد و صالح‌آباد زیر نظر مجمع خیرین سلامت شهرستان تربت‌جام تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.
جامی به نقش مؤثر و تأثیرگذار خیرین بخش سلامت در حوزه بهداشت و درمان منطقه اشاره کرد و افزود: در هرکجا که نیازی احساس شده است، خیرین این بخش پای‌کار بودند و سعی شده تا کمبود‌ها و نیاز‌های مردم را در بخش سلامت برآورده سازند.

راه‌اندازی مرکز انتقال خون توسط خیرین
جامی به راه پروژه ساخت مکان مرکز انتقال خون تربت‌جام توسط خیرین سلامت اشاره کرد و افزود: این مرکز در سال‌ها پیش توسط خیرین در بیمارستان طالقانی تربت‌جام تجهیز و راه‌اندازی شد و تاکنون باهمت خیرین دو روز در هفته در حال خدمات‌رسانی است؛ اما این مرکز برای گسترش فعالیت‌های خود و خدمت‌رسانی همه‌روزه، نیاز به مکان مستقل و ملکی داشت که زمینی توسط مرحوم حاج‌آقای رفعتی اهدا شد، این پروژه از اسفند ۹۴ در زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد.

وی بیان کرد: این طرح در دو طبقه ۳۰۰ متری و مجموع زیربنای ۶۰۰ مترمربع با مشارکت‌های مردمی و همت خیرین ساخته شد و فاز اول این ساختمان اخیراً افتتاح شد و به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد؛ امیدواریم مجوز ارتقای این مرکز به پایگاه انتقال خون اخذ شود و همه‌روزه مراحل خون‌گیری و نگهداری خون در آن انجام گیرد.
وی افزود: تربت‌جام یکی از شهر‌هایی است که در امر مشارکت مردمی در حوزه سلامت به‌عنوان شهر‌های شاخص استان به شمار می‌آید و باوجود خیرین و نیک‌اندیشان و نیز پزشکان نیکوکار، بازوی توانمندی برای وزارت بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

محرومیت‌زدایی با مشارکت خیرین

محمد افکار، سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت‌جام در ادامه این مراسم گفت: برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت و نیز خدمت‌رسانی بیشتر به اقشار مختلف جامعه نیازمند یاری و کمک خیرین محترم هستیم.
وی اقدامات مؤثر و زیر بنایی خیرین سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان این شهرستان را ارزنده معرفی کرد و افزود: در کنار اقدامات عمرانی و تجهیز امکانات، نیاز است تا با بررسی وضعیت شهرستان و نیازسنجی در بخش‌های آموزشی و پژوهشی هم برنامه‌هایی صورت گیرد تا خلأ‌های موجود با حضور خیرین نیکوکار پر شودو با کمک این افراد چهره منطقه را از محرومیت بزداییم. این منطقه در اغلب حوزه‌ها دارای محرومیت‌های بسیاری است و این محرومیت جز با همکاری و مشارکت مردم کاسته نخواهد شد.

گفتنی است، در این همایش از صد نفر از خیرین حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

captcha