یادی از خادم‌القرآن؛ عصمت هاشمی در «جاودانه‌های عشق»
کد خبر: 3700740
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵

یادی از خادم‌القرآن؛ عصمت هاشمی در «جاودانه‌های عشق»

گروه ادب ــ کتاب «جاودانه‌ای عشق» عنوان اثری از علی صادق‌زاده وایقان است که بنا به یادبود زنده‌یاد عصمت هاشمی و در راستای جایگاه و حقوق والدین منتشر شده است.

عید// یادی از خادم‌القرآن عصمت هاشمی در «جاودانه‌های عشق»

به گزارش ایکنا؛ کتاب «جاودانه‌های عشق» اثر علی صادق‌زاده وایقان اثری درباره زنده‌یاد عصمت هاشمی است که به کوشش موسسه فرهنگی قرآن و عترت وایقان و نشر سیب صادق منتشر شده است.

این اثر شامل شش فصل است؛ جایگاه و حقوق والدین، احترام به والدین در سیره بزرگان و دانشمندان، وظایف فرزندان در زمان حیات و ممات والدین،‌ نقش رضایت والدین در سرنوشت انسان،‌ آثار و عواقب نارضایتی والدین در سرنوشت انسان و خلاصه و نتیجه‌گیری، عناوین این فصل‌ها هستند.

عصمت هاشمی فرزند تیمورآقا و زهرا شعاعی در 5 تیر 1305 در وایقان از توابع شبستر در آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود. وی در هشت سالگی نزد معصومه قاسم‌زاده به مدت دو ماه قرآن آموخت و در 12 سالگی به مدت دو ماه در مکتب‌خانه آخوند ملاغلام مکتبی به فراگیری قرآن همت گماشت. وی در سال 1321 با محمدباقر جعفری ازدواج کرد که از معتمدین محل و هیئت امنای مسجد بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مسن‌ترین فرد در میان زنان وایقانی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی ضمن فراگیری خواندن و نوشتن، زمینه تشویق و ایجاد انگیزه در دیگران را فراهم کرد. در سال 1371 در جلسات قرآن مسجد آخوند شبستر شرکت کرد. آموزش و فراگیری قرآن چنان در وی ریشه دوانده بود که پیشنهاد تشکیل کلاس قرآن را به بانوان محله زندگی خویش در وایقان داد و آنها را به فراگیری قرآن تشویق کرد.

با همت هیئت امنای مسجد باب‌الحوائج کلاس قرآن بانوان برای اولین بار و به طور رسمی تشکیل شد. استقبال بانوان به فراگیری قرآن از سال 1383 اندیشه تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت وایقان را در سال 1388 به ثمر نشاند. این خادم قرآن در 23 تیر سال 1389 به سرای باقی شتافت و در روضه الزهرا(س) وایقان مدفون شد.

این کتاب در هزار نسخه، به بهای 120 هزار ريال و 154 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha