اعزام 6 هزار مبلغ دينی به شهرستان مرزی تایباد
کد خبر: 3701382
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

اعزام 6 هزار مبلغ دينی به شهرستان مرزی تایباد

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره تبليغات اسلامی تایباد از اعزام 6 هزار مبلغ دينی در سال ۹۶ به نقاط مختلف اين شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور، رئیس اداره تبليغات اسلامی تایباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی از اعزام شش هزار مبلغ دینی در سال گذشته در تایباد خبر داد و بیان کرد: اعزام مبلغان دینی با هدف ترويج و گسترش معارف دينی و اسلام ناب محمدی‌(ص‌‌) و آموزه‌های اهل بيت(ع‌) انجام شده است.
وی در ادامه افزود: اعزام مبلغ به نقاط روستایی و محروم به ویژه در این شهرستان مرزی و تلفیقی در راستای نشر و تبلیغ امور دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و نیز افزایش سطح مبانی اعتقادی و معرفتی و با بهره گیری از شبکه عظیم تبلیغی طی مناسبت‌های ملی ـ مذهبی در سال 96 بوده است.

وی ایراد سخنرانی، وعظ و خطابه، برپایی مراسم عزاداری و سوگواری، اقامه نمازهای جماعت یومیه، برپایی مجالس ادعیه، جلسات قرآنی و پاسخگوئی به سوالات و شبهات مردم به‌ویژه جوانان را از مهم‌ترین برنامه‌های محوری مبلغان دانست و گفت: همچنین فرهنگ سازی دینی و اسلامی، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم منطقه،‌ تعظیم شعائر و همکاری در برگزاری مناسبتهای ملی ـ مذهبی با مشارکت مردم را از اهداف مهم این طرح ملی ـ مذهبی دانست.
علیپور با توجه به شرایط مذهبی شهرستان و اهمیت فرهنگ‌سازی فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر، پی گیری امور دینی و تبلیغاتی، همکاری با مراکز آموزشی و فرهنگی با شرایط مذهبی موجود در منطقه از ضروریات است.
وی همچنین اقامه نماز در مساجد، سخنرانی عمومی با موضوع احکام و اخلاق، اجرای گفتمان دینی و... را از دیگر برنامه‌های اعزام مبلغان عنوان کرد و با بيان اينكه خدمات‌رسانی در حوزه دين به مردم از جمله وظايف روحانيان است، تأکید کرد: ارائه مباحث دينی بين مردم اتحاد و همبستگی بين آنها را رقم می‌زند. 
انتهای پیام

captcha