خواندن زیارت جامعه کبیره در لحظات تحویل سال/ پرهیز از تفریحات گناه آلود
کد خبر: 3701531
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
آیت الله احدی در گفت و گو با ایکنا توصیه کرد:

خواندن زیارت جامعه کبیره در لحظات تحویل سال/ پرهیز از تفریحات گناه آلود

کانون خبرنگاران نبأ ــ با توجه به تقارن سال جدید با شهادت امام هادی(ع) بهترین چیز خواندن زیارت جامعه کبیره قبل یا بعد از سال تحویل و در آغازین لحظات سال جدید است، تا سرنوشت خوبی خداوند متعال به برکت این امام همام برای یک سال ما رقم بزند.

آیت الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت و گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ضمن تبریک سال جدید به خواندن زیارت جامعه کبیره در لحظات اول سال جدید توصیه کرد و گفت: قبل از هر چیزی فرا رسیدن سال 1397 شمسی را پیشاپیش به ملت عزیز و محبوب دلهای همه آزادی خواهان جهان یعنی ایران عزیز تبریک عرض می کنم، و با توجه به تقارن بین سال تحویل با شهادت امام هادی(ع) به نظرم بهترین چیز خواندن زیارت جامعه کبیره این اثر عرفانی و ماندگار امام هادی(ع) است.

وی ادامه داد: مردم عزیز می توانند آغازین لحظات سال جدید خود را با خواندن این زیارت جامعه آغاز کنند، که یا قبل از سال تحویل یا بعد از آن با خواندن زیارت جامعه، سال پر از معنویتی را آغاز نموده و لحظات اولیه سال جدید خود را این چنین معنوی کنند. موسس و آورنده این زیارت خود امام هادی(ع) است، پس برای کسانی که اهل زمزمه هستند، خواندن این زیارت چقدر برایشان با عظمت و لذت خواهد بود، خصوصا اینکه در این تقارن سال تحویل و شهادت امام هادی(ع) این مناجات معنوی می تواند سرنوشت خوبی را برای یک سال ما با معصومین گره بزند.

توصیه به مطالعه و پرهیز از تفریحات گناه آلود در ایام نوروز

آیت الله احدی در پاسخ به اینکه چه توصیه ای برای استفاده بهتر از زمان فراغت و تعطیلات نوروزی دارید، گفت: این تعطیلات فرصت مناسب و خیلی خوبی برای مطالعه علوم دینی است، و مناسب است که در کنار تفریح، مطالعه خود را نیز قطع نکنید و تفریحات خود را نیز به گناه آلوده نکنید. سعی کنید هرگز عوام زندگی نکنید و زندگی عوامانه ای نداشته باشید، و در این فرصت فراغت علاوه بر علوم دینی و تشیع به مطالعه زندگی شهدا، علماء و بزرگان دین بپردازید. این مطالعات باعث می شود انسان از غفلت بیدار و حتی باعث می شود اگر رذیله اخلاقی هم از بیرون قرار است به ما آسیبی بزند، جلوی آن را بگیرد.

این استاد حوزوی در پایان افزود: در تفریحات هم تاکید می شود که حتما تفریحات خوب و سالمی داشته باشید و هرگز اجازه ندهید این تفریحات شما به گناه آمیخته شود، که اگر آلوه به گناه بشود هم شما را این گناه می سوزاند و وقتی آتش گناه بیاید اطراف خود را هم می سوزاند و به اطراف هم آسیب وارد می کند.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام 

captcha