آغاز عملیات اجرایی احداث شبستان امامزاده کاخک به‌همت خیران
کد خبر: 3702291
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

آغاز عملیات اجرایی احداث شبستان امامزاده کاخک به‌همت خیران

گروه شهرستان‌ها- عملیات اجرایی شبستان شهدای بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک به‌همت جمعی از خیرین محلی آغاز شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عملیات اجرایی شبستان شهدای بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک، همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام جواد(ع)، هشتم فروردین‌ماه، به همت جمعی از خیران محلی آغاز شد.
حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه و رئیس هیئت امناء بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: با توجه به استقبال گسترده و حضور چشمگیر زائران و کمبود فضای لازم برای برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی در مرقد امامزاده سلطان محمد عابد(ع)، شبستان شهدای این بقعه متبرکه به مساحت 2500 متر مربع احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه برای شروع این پروژه، خانواده شهید اسدی مبلغ یک میلیارد ریال کمک کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد که با تداوم کمک خیران و زائران این بقعه متبرکه بتوانیم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در مدت کمتر از دو سال باشیم.
حجت‌الاسلام خاکشور با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی انجام شده در این بقعه متبرکه، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال 96 و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، بیش از صد هزار زائر، امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک را زیارت کردند.

همچنین در این مراسم، محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد با بیان اینکه وجود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در هر منطقه‌ای توانسته است زمینه توسعه فرهنگی، اقتصادی و ... را فراهم کند، افزود: این تأثیر به اندازه‌ای بوده که حتی در روستاهای کوچکی که در آن، بقاع متبرکه وجود دارد، شاهد توسعه بیشتری نسبت به مناطق مشابه هستیم.
نبی‌پور با اشاره به اینکه بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک یکی از بقاع شاخص استان است، اظهار کرد: این بقعه متبرکه باید همواره پیشانی توسعه در حوزه گردشگری شهرستان گناباد باشد.
وی، رشد تعداد زائران این بقعه متبرکه را نسبت به گذشته بسیار خوب توصیف و تصریح کرد: با اجرای کارهای توسعه‌ای در حوزه عمرانی، رفاهی و فرهنگی می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر زائران بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک باشیم.
یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای کاخک در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب شهر گناباد و 290 کیلومتری مشهد مقدس قرار گرفته است که همه روزه به ویژه در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مذهبی، پذیرای هزاران زائر و مسافر است که با حضور در این بقعه متبرکه، ساعاتی را به راز و نیاز در این بارگاه مطهر می‌پردازند.

captcha