شاعران راستین، پیامبران جامعه‌اند
کد خبر: 3707698
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

شاعران راستین، پیامبران جامعه‌اند

گروه شهرستان‌ها- یک محقق قرآن گفت: شاعران، متفکران و نویسندگان، رسولان جامعه هستند و از افرادی هستند که می‌توانند به جامعه فکر و آگاهی بدهند.

انسان کامل، انسانی است که قرآن را به کار ببرد

ابوالقاسم حسینجانی، شاعر انقلابی و محقق قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: با حمید سبزواری در مکان های زیادی همراه بودم و راههای زیادی را برای سرودن شعر انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی رفتیم.
شاعر شعر «جاده و اسب مهیاست، بیا تا برویم، کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» که توسط آهنگران خوانده شده، افزود: شاعران، متفکران و نویسندگان، رسولان جامعه هستند و از افرادی هستند که می‌توانند به جامعه فکر و آگاهی بدهند.
وی با اشاره به اینکه شعر نهایت شعور است، تصریح کرد: شاعران راستین در واقع شعر را برای حیات و حرکت مردم می‌گویند و همانند پیامبران مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنند و با همدیگر هیچگونه دشمنی، سیزه جویی و مشکلی ندارند.

سبزوار دارای اهل فکر و حرکت است
این محقق نهج‌البلاغه با بیان اینکه شعر به نوعی وحی و الهام است، اضافه کرد: سبزوار دیار سربداران، بیهقی، دکتر شریعتی و دیار حاج ملاهادی و حمید سبزواری است و با ریشه‌ای فرهنگی که این شهرستان دارد اهل فکر و حرکت است.
وی با تأکید بر اینکه در زمینه علوم قرآنی، نهج‌البلاغه، مدیریت، مهارت‌های زندگی و شعر آثار زیادی دارد، تصریح کرد: آخرین کتابی که از من به چاپ رسیده« آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)» است که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده و منابع آن برگرفته از قرآن و نهج‌الفصاحه است.
حسینجانی با بیان اینکه در این کتاب پیامبر(ص) را به عنوان یک تفکر جهانی مطرح کرده‌ام، افزود: بیشتر آثار من در حال و هوای عاشورا و نهج‌البلاغه است.
وی با تأکید بر اینکه انسان کامل، انسانی است که قرآن را به کار ببرد و در زندگی خودش جاری کند، اضافه کرد: ما اگر بتوانیم قرآن را در جامعه پیاده کنیم، عاشورا متجلی می‌شود.
این شاعر انقلابی با ابراز اینکه قرآن کلام خدا و پیشنهاد خدا برای مردم است، گفت: اگر ما بعثت و قرآن را در جامعه اجرا کنیم، تجمیع آن‌ها عاشورا می‌شود و کربلا اگر چه در ظاهر یک زمین است ولی زمینه حرکت است.
وی با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک الگو برای تمام مردم جهان برای مقابله با ظلم و ستم در تمام اعصار و دوره‌ها است، تصریح کرد: انسان‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این الگو آن را در تمام زمان‌ها اجرا کنند.
انتهای پیام

 

captcha