تلاش برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در کشور دیگر و با حضور بانوان قرآنی
کد خبر: 3709591
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

تلاش برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در کشور دیگر و با حضور بانوان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- عضو هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: برگزاری دوره ششم این رقابت‌ها در کشور دیگری غیر از ایران در آخرین مراحل لغو شد، اما از دوره چهارم به دنبال این بودیم که مسابقات را در کشور دیگری برگزار کنیم و بانوان دانشجو نیز امکان شرکت داشته باشند که امیدواریم این دو برنامه در هفتمین دوره محقق شود.

رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم و عضو هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در مورد این رقابت‌ها ابراز کرد: داوری مراحل اول و دوم این رقابت‌ها به صورت غیرحضوری انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت این مسابقات از ستاد عالی مسابقات و شورای عالی قرآن برای انتخاب داوران برجسته درخواست شد و کمیته فنی در تهران نیز از سال گذشته فعال بود و در نهایت داوران ایرانی و خارجی انتخاب شدند که در سطح بین‌الملل شناخته شده هستند و تجربه لازم را دارند.

بهره‌گیری از داوران بین‌المللی
این داور بین‌المللی قرآن در همین راستا ادامه داد: با توجه به اهمیت مسابقات، از اساتید بنام و حتی از کسانی که رئیس هیئت داوران مسابقات جهانی مختلف هستند استفاده شد، اساتید تراز اول ایرانی که دارای رتبه‌های بین‌المللی هستند نیز در این مسابقات حضور دارند که امیدواریم کار به سرانجام مطلوب برسد.

استفاده از آیین‌نامه مسابقات اوقاف در مسابقات دانشجویان مسلمان
خاکی با اشاره به یکسان بودن آیین‌نامه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و مسابقات بین‌المللی اوقاف اظهار کرد: به منظور یکسان‌سازی و اینکه همه حافظان و قاریان شرکت‌کننده با این آیین‌نامه آشنا هستند، آیین‌نامه‌ها مشترک است.
این استاد قرآن با بیان این مطلب که آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی اوقاف و امور خیریه با نظر اساتیدی از کشورهای مختلف تنظیم شده، آزمون و خطا به اندازه کافی درباره آن انجام شده و دارای انسجام است، افزود: به این دلایل، هدفمان این است که سایر کشورها نیز از این تجربه استفاده کنند.

تلاش برای برگزاری هفتمین مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در کشور دیگر و حضور بانوان در این مسابقات
خاکی، همچنین درباره علل همزمانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و مسابقات دانشجویان مسلمان، بیان کرد: برای اینکه هزینه‌ها کاهش پیدا کند و در مدت چند روز بتوانیم شاهد جشنواره‌ای قرآنی در سطح بین‌الملل باشیم، این همزمانی صورت گرفت. علاوه بر اینکه این همزمانی باعث شد تا شرکت‌کنندگان هر دو مسابقه بتوانند در محضر رهبر معظم انقلاب حضور یابند که در صورت مجزا بودن مسابقات این امکان فراهم نمی‌شد.
این داور بین‌المللی قرآن کریم با اظهار این مطلب که قرار بود ششمین دوره از مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در کشور دیگری برگزار شود، درباره هفتمین دوره این رقابت‌ها نیز ابراز کرد: برگزاری ششمین دوره این رقابت ها در کشور دیگری غیر از ایران در آخرین مراحل لغو شد اما از دوره چهارم به دنبال این بودیم که مسابقات را در دیگر کشوهای مسلمان برگزار کنیم و بانوان دانشجو نیز امکان شرکت داشته باشند که امیدواریم این دو برنامه در هفتمین دوره محقق شود.

رشد تلاوت‌ها نسبت به دوره قبل
وی درباره کیفیت ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: من همه تلاوت‌های مراحل قبل را شنیده‌ام، به نظرم نسبت به دوره قبل رشد بسیار خوبی داشته است، علاوه بر آنکه از لحاظ فنی نیز شاهد رشد خوبی هستیم.

وجود چند رقیب جدی برای نمایندگان ایران
این داور بین‌المللی قرآن، نمایندگان ایران در ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان را بسیار خوب و آماده ارزیابی کرد و افزود: البته نمایندگان ایران چند رقیب جدی هم دارند و امیدواریم همه کشورها از حداکثر توان خود استفاده کنند تا رقابت‌های خوبی را شاهد باشیم.
عضو هیئت داوران ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان ضمن قدردانی از شهرداری مشهد، جهاددانشگاهی مشهد، آستان قدس رضوی و اداره اوقاف خراسان رضوی برای همکاری در برگزاری این دوره از رقابت‌ها، اضافه کرد: همه زحمت کشیدند و توانستند این مسابقات را از تهران جدا کنند که جای تبریک دارد. من از همه این نهادها، جهاددانشگاهی و به ویژه سازمان قرآنی دانشگاهیان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

captcha