تحصیل در مدارس آموزش قرآن مالزی از دوران کودکی
کد خبر: 3709601
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

تحصیل در مدارس آموزش قرآن مالزی از دوران کودکی

گروه فعالیت‌های قرآنی- شرکت‌کننده رشته قرائت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان درباره وضعیت آموزش قرآن در مالزی، بیان کرد: در مالزی مدارس زیادی برای آموزش قرآن وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها از کودکی فرزندان خود را برای حفظ قرآن به این مدارس می‌فرستند و بعد از اتمام حفظ به مدرسه و رشته دیگری می‌روند.

محمد زکی‌الدین بن حنفی، شرکت‌کننده رشته قرائت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از مالزی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه شرکت در این مسابقات اولین حضورش در ایران و در این رقابت‌ها است، گفت: من در کشور مصر در رشته قرائت قرآن تحصیل می‌کنم و پیش از این در رقابت‌های قرآنی این کشور شرکت کرده‌ام.
وی درباره آغاز فعالیت‌های قرآنی‌اش، توضیح داد: ابتدا آموزش قرآن را در خانواده آغاز کردم و 9 سال است که در همین مسیر فعالیت دارم و همه تلاشم را به کار گرفته‌ام تا از اساتید خوب، روش قرائت قرآن را بیاموزم.

تحصیل در مدارس آموزش قرآن مالزی از دوران کودکی

این متسابق رقابت‌های قرآنی دانشجویان مسلمان، بعد از پایان تحصیلاتم در مدرسه به دانشگاه و دارالقرآن در مالزی که با عنوان موسسه قرآن در مالزی شناخته می‌شود، رفتم، هم‌اکنون هم در مصر مشغول تحصیل هستم و در رشته های حفظ و قرائت فعالیت دارم.
وی اضافه کرد: در مالزی مدارس زیادی برای آموزش قرآن وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها از کودکی فرزندان خود را برای حفظ قرآن به این مدارس می‌فرستند و بچه‌ها پس از اتمام حفظ به مدرسه و رشته دیگری می‌روند.
این متسابق قرآنی با اشاره به بورسیه‌ شدنش در دانشگاه به عنوان یک حافظ و قاری، ابراز کرد: کسانی که ما را برای تحصیل در دانشگاه بورسیه کرده‌اند، به ما افتخار می‌کنند و دوستانم نیز همیشه به من نظر مثبتی دارند و امیدوارند من به بهترین جایگاه‌ها دست یابم.

انتهای پیام

captcha