ضرورت ورود جدی به تولید اشتغال روستایی و عشایری
کد خبر: 3727807
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

ضرورت ورود جدی به تولید اشتغال روستایی و عشایری

گروه اجتماعی- فرماندار بیرجند تاکید کرد: باید به تولید اشتغال خصوصا در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی ورود شود.

ضرورت ورود جدی به تولید اشتغال روستایی و عشایری

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی ناصری امروز 13 تیرماه، در شورای اداری بیرجند، اظهار کرد: در شرایط کنونی مدیران باید اشراف کامل به اتفاقات عرصه داخلی و بین المللی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خدمات رسانی به مردم و برنامه‌های خود را با شرایط فعلی دنیا متناسب کنند، افزود: رفتارهای امروز ترامپ و جمهوری خواهان سال‌های گذشته توسط دولت مردان پیش بینی شده لذا اگر فکر کنیم ریاست جمهوری ترامپ در نتیجه انتخابات است، اشتباه کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه دولت ایران پیش بینی کرده بود که ایالات متحده آمریکا کسی را در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور برمسند حاکمیت خواهد نشاند، گفت: اعمال و رفتارهای ترامپ در راستای نجات اقتصادی و کشاندن منافع اقتصادی به داخل کشور است.

ناصری با بیان اینکه مدیران باید بحث مطالعاتی خود را متناسب با اوضاع و احوال کاری در سرلوحه امور قرار دهند، تصریح کرد: اگر صرفا بر شانس و اقبال عمل کنیم در بسیاری از مسائل با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت هر جامعه بر اساس اندیشه و برنامه‌ریزی طولانی مدت خواهد بود، ادامه داد: دشمن همیشه با برنامه‌ریزی عمل کرده و همه اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد، محصول برنامه‌ریزی و اندیشه‌های طولانی مدت است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه دولت‌های اروپایی چاره‌ای جز همراهی با دولت آمریکا ندارند چراکه اگر بر خلاف این عمل کنند توسط آمریکا بایکوت می‌شوند، افزود: مقابله همه جانبه با قدرت استکباری با کمترین هزینه باید در دستور کار همه مسئولین و مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جنگ تمام عیار امروز شرایطی را فراهم می‌کند که باید خود را به انواع ابزار مدیریتی مجهز کنیم، گفت: فضای امروز فضایی است که همه ادوار نظام باید به کمک هم بیایند تا بتوانیم با پشتوانه مردم و همبستگی مشکلات را برطرف کنیم.

ناصری با بیان اینکه گام اصلی توسعه امروز کشور صرفه جویی است بنابراین ملت و دولت باید صرفه جویی خصوصا در موضوع برق را در سرلوحه کار خود قرار دهند، عنوان کرد: حتما باید به تولید اشتغال خصوصا در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی ورود شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرجمع پرداختی‌ها در بانک های عامل در حوزه تسهیلات اشتغال رقم مناسبی نیست، بیان کرد: کمیته اشتغال شهرستان باید هر هفته به صورت مستمر و منظم برگزار شود.

فرماندار شهرستان بیرجند ادامه داد: دستگاه‌هایی که مرجع خدمات در روستاها هستند باید در چارجوب وظایف قانونی تمام توان خود را برای رضایتمندی مردم به کار گیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز موضوع تنظیم بازار در کشور مغفول واقع شده است، تاکید کرد: گشت‌های مشترک یا انفرادی و بازدیدهای سر زده از وظایفی است که حتما باید در شرایط کنونی کشور انجام شود لذا همه مدیران باید به عنوان عوامل کنترل بازار وارد کار شوند.

ناصری با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بدون اغماض با گران فروشی برخورد کنند، اظهار کرد: به واقعی شدن انتظارات از سیستم حاکمیتی باید کمک شود.

وی با بیان اینکه دشمن امروز مدیریت اعتراض در ایران را به دست منافقین کوردل گذاشته است، گفت: مدیر هر دستگاهی که در حوزه میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی اقدامی انجام ندهد، عزل خواهد شد.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مرخصی مسئولان باید از قبل هماهنگ شود، عنوان کرد: مدیران و مسئولان باید همواره در دسترس باشند لذا ماموریت‌ها به خصوص ماموریت‌های خارج از شهر باید با هماهنگی حوزه فرمانداری باشد.

انتهای پیام

captcha