آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها؛ یکی‌از وظایف مهم سخنرانان محرم
کد خبر: 3745855
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
حسینی تاکید کرد:

آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها؛ یکی‌از وظایف مهم سخنرانان محرم

گروه فرهنگی ـ امام جمعه بروجرد با بیان این‌که یکی‌ از وظایف مهم سخنرانان در ایام محرم و صفر، آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا عزاداری محرم با آسیب‌هایی که رواج یافته لطمه نبیند.

ش

به گزارش ایکنا از لرستان، هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد دوشنبه، 19 شهریورماه جاری با موضوع شعار سال و سوگواری ایام محرم برگزار شد.
جلسه این شورا با موضوع شعار سال «حمایت از کالای ایرانی و داخلی» و کارهایی که در این مدت کوتاه صورت گرفته و همچنین گزارش کوتاهی از تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کارگروه حمایت از کالای ایرانی که با حضور برخی از اعضاء شورا تشکیل شده بود وارد بررسی دستور اول جلسه شد که پس‌از گزارش جلسه کارگروه توسط فرزاد درخشان، دبیر شورا و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، شورا وارد دستور دوم جلسه شد.
در ادامه هر یک از اعضاء در راستای آسیب‌شناسی مراسم سوگواری و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش و مناسبت‌های محرم و صفر و تجربه سال‌های گذشته در بروجرد به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم این ایام پرداختند که مقرر شد تصمیمات اتخاذشده هرچه سریع‌تر در قالب صورت‌جلسه توسط دبیرخانه شورا تنظیم و به دستگاه‌های ذی‌ربط از طریق فرمانداری ابلاغ شود.

سیستم‌های صوتی بسیار قوی و نواختن طبل‌های بزرگ ازجمله آسیب‎های عزاداری محرم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد در این جلسه، گفت: یکی‌از وظایف مهم سخنرانان در ایام محرم و صفر، آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها است.
وی با بیان این‌که باید تلاش شود تا عزاداری محرم با آسیب‌هایی که رواج یافته لطمه نبیند، اظهارکرد: آلودگی صوتی توسط سیستم‌های صوتی بسیار قوی و نواختن طبل‌های بزرگ ازجمله این آسیب‌ها است که امسال باید از آن جلوگیری شود.

محرم فرصتی مناسب برای تبیین رسالت قیام امام حسین(ع)

رضا آریایی، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد نیز در این جلسه، گفت: ماه محرم فرصتی مناسب و گرانبها برای تبیین رسالت قیام امام حسین(ع) برای جامعه و نسل جوان است.
وی با بیان این‌که هدف از قیام امام حسین(ع) احیای اسلام ناب محمدی و سنت پیامبر اسلام(ص) بوده است، اضافه کرد: امروز در شرایط کنونی کشور و جهان رسالت سنگینی برعهده ما است که پیام قیام حسینی می‌تواند راهگشا باشد.
معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که نواختن طبل‌های بزرگ و فعالیت هیئات در ساعت‌های طولانی بعد از نیمه شب باعث آسیب می‌شود، اضافه کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در تبیین قیام امام حسین(ع) بسیار مؤثر است و باید آگاه‌سازی لازم به عزاداران صورت گیرد.
آریایی ادامه داد: عنوان کردن مطالب غیر واقعی در مراسم عزاداری موجب آسیب رساندن به اسلام می‌شود براین اساس مداحان، طلاب و روحانیون باید با بیان واقعیت‌های قیام عاشورا آگاه‌سازی‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها کمک کنند تا آسیب‌های عزاداری محرم از بین برود و مردم عزادار در این ایام بصیرت دینی خود را افزایش دهند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با آرامش کامل انجام شود و مراسمات عزاداری را باید بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان برگزار کرد.
آریایی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان به صاحبان خودروهایی که اقدام به نوشتن مطالبی غیر واقعی روی شیشه و بدنه خودروها می‎کنند، تذکر دهد.

فعالیت 300 مبلّغ دینی در هیئت‌های مذهبی بروجرد

حجت‌الاسالام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در این جلسه، گفت: محرم امسال ٣٠٠ مبلّغ و مبلّغه در هیئت‌های مذهبی حضور دارند و فلسفه قیام عاشورا را برای عزاداران حسینی بیان می‌کنند.
وی افزود: نماز ظهر عاشورا به‌جهت ترویج فرهنگ نماز قیام امام حسین(ع) در میدان قیام به امامت امام جمعه بروجرد برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

captcha