برگزاری نوزدهمین مسابقات سراسری قرآن در هند
کد خبر: 3753872
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

برگزاری نوزدهمین مسابقات سراسری قرآن در هند

گروه بین‌الملل ـ نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم هند، توسط رایزنی فرهنگی ایران در ایام هفته وحدت امسال (اول تا سوم آذرماه) در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان در دهلی نو برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مسابقات با حضور 150 شرکت‌کننده از سراسر هند و 5 داور (سه داور محلی و دو داور اعزامی از ایران) در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار خواهد شد.

داوران ایرانی با همکاری اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه ایران به این مسابقات اعزام می‌شوند.

اختتامیه مسابقات نیز طی مراسم جشنی با حضور و سخنرانی مسئولان ایرانی مقیم و شخصیت‌های علمی و مذهبی محلی برگزار  و طی آن جوایز نفرات برتر اعطا خواهد شد.

گفتنی است؛ سال گذشته هجدهمین دوره این مسابقات با حضور دو داور اعزامی از ایران (سید حمید هروی در رشته قرائت و مهدی حسنی در رشته حفظ) و دو داور هندی و 155 نفر شرکت‌کننده از 16 ایالت هند برگزار شد که 68 نفر در رشته حفظ کل و 87 نفر نیز در رشته قرائت به مدت سه روز از 10 تا 12 آذرماه 1396 به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

captcha