تأکید رهبران کلیساهای غنا بر لزوم رعایت اخلاق
کد خبر: 3754282
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

تأکید رهبران کلیساهای غنا بر لزوم رعایت اخلاق

گروه بین‌الملل ـ رهبران کلیساهای مختلف در غنا به پیروان خود توصیه کردند که اخلاق را رعایت کرده و وجدان کاری داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ از جمله موضوعات مهم دینی و فرهنگی اخیر در غنا که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جمعی این کشور داشته، تأکید رهبران کلیسایی به پیروان خود در لزوم رعایت وجدان، نظم و اخلاق کاری است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در غنا، بر همین اساس، اسقف کلیسای کاتولیک «کیپ کوست» در غنا کارمندان دولت که زمان کاری روزانه اداری خود را صرف امور شخصی از قبیل استفاده از تلفن همراه می‌کنند، وجدان کاری را نادیده گرفته‌اند.

همچنین رهبران کلیساهای غنا به پیروان خود اعلام کردند که از اموال دولتی برای منافع شخصی استفاده نکنند و حتی شارژکردن گوشی‌های تلفن همراه در محل کار خالی از اشکال نخواهد بود.

دیگر تذکری که پیروان مسیحیت غنا(اکثریت) از رهبران خود دریافت کردند ضرورت رسیدگی ثروتمندان به فقرای جامعه و نیز توجه معلمانی که در اعتراض عدم دریافت حقوق مدتی را سرکلاس‌ها حاضر نشدند به وجدان اخلاقی و حضور در کلاس‌ها برای سعادت فرزندان ملت غنا بود.

رهبران کلیسایی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت احترام به فرهنگ‌های زبانی در غنا سوگیری افراطی برخی را در ترجیح‌دادن زبان محلی خاص مورد نکوهش قرار دادند. کلیسا به مردم گفت: بیایید فرزندانمان را با فرهنگ زبانی مردم خود آشنا کنیم. نمایندگان مجلس غنا نیز تذکرات فرهنگی به مردم را بسیار با اهمیت دانستند.

لازم به ذکر است که طبق گزارش جدید آماری از کشورهای جهان، غنا با 96 درصد جمعیت دینی(مسیحی، مسلمان و ادیان سنتی) بالاترین فرهنگ دینی را در بین کشورهای آفریقایی دارد. رعایت اخلاق انسانی در قالب دستورات دینی از سوی مسیحیان و مسلمانان توانسته است الگویی مناسب از صلح و همزیستی را بین مردم و دولت سکولار غنا رواج دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha