طرح‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی برای توسعه قرآن در مدارس
کد خبر: 3756420
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

طرح‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی برای توسعه قرآن در مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای کیفی برنامه های قرآن، عترت و نماز مدارس استان طرحهای آموزش و پرورش خراسان رضوی برای توسعه قرآن در مدارس تدوین و مطرح شد.

 طرح های آموزش و پرورش خراسان رضوی برای توسعه قرآن در مدارس
علی مهدوی‌خواه در گفتگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: هدف گذاری طرح حفظ جزء 30 که به صورت سراسری در کشور در حال برگزاری است، برای حدود 20 تا 50 درصد از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: این پیش‌بینی حدود 200 تا 300 هزار دانش آموز از سراسر استان را شامل می‌شود که مهم‌ترین هدف آن فراگیر شدن نهضت حفظ قرآن است.

مهدوی خواه ادامه داد: در این راستا پوسترهای تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی جامع و همچنین کتابجه حفظ تهیه شده و ثبت‌نام مجریان طرح در سامانه ایران پرورشی انجام می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همچنین اپلیکیشن سینا روبیک برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این طرح در نظر گرفته شده است که براساس ظرفیت آموزشگاه خارج از بحث بخشنامه ای و به صورت کاملاً مردمی اجرا خواهد شد.

وی گفت: برگزاری مسابقات قرآن در اولویت بعدی قرار دارد که مراحل ثبت‌نام آن برای حضور در مرحله آموزشگاهی آغاز شده و هفته آخر آذرماه برگزار خواهد شد که در این راستا برای حضور علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی گسترده در سطح مدارس در حال انجام است.

مهدوی‌خواه با اشاره به ساماندهی ائمه جماعات برای برگزاری نماز جماعت در مدارس استان افزود: علی‌رغم محدودیت مالی اما با مناعت طبع روحانیون سعی شده مدرسه‌ای از امام جماعت خالی نماند و اگر در مدرسه‌ای امام جماعت حاضر نشد، یکی از معلمان آن مدرسه نماز جماعت را اقامه کند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه درصدد هستیم سامانه ایران پرورشی به صورت جامع فراگیر شود، تصریح کرد: در سال جاری سعی شده از این سامانه علاوه بر ثبت اطلاعات قرآنی اطلاعات حوزه فرهنگی و پرورشی هم ثبت شود. در راستای جامعیت سامانه ایران پرورشی برای هر دانش‌آموز پرونده تربیتی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

captcha