هم‌اندیشی زیارت اربعین برگزار می‌شود/ اعزام مبلغات مسلط به زبان‌های خارجی به مراسم اربعین
کد خبر: 3756757
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

هم‌اندیشی زیارت اربعین برگزار می‌شود/ اعزام مبلغات مسلط به زبان‌های خارجی به مراسم اربعین

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران از برپایی همایش هم‌اندیشی زیارت اربعین با حضور صاحب‌نظرانی از ایران و عراق خبر داد.

هم‌اندیشی زیارت اربعین برگزار می‌شود/ اعزام مبلغات زبان‌دان به مراسم اربعینبه گزارش ایکنا؛ معصومه ظهیری، معاون فرهنگی _ تبلیغی حوزه علمیه خواهران امروز 25 مهر، در نشست خبری هم‌اندیشی زیارت اربعین با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه محبت به امام حسین(ع) شور و حرارتی در دل‌ها ایجاد کرده است که تا قیامت خاموش نخواهد شد، گفت: مراسم زیارت اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی در سطح جهان و بزرگ‌ترین اجتماعی انسانی است که نمونه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها زائر در این ایام محدود به عتبات مقدسه مشرف می‌شوند، تاکید کرد: هدف از اجتماع اربعین، ایجاد دوستی، محبت و وحدت میان مردم کشورهای اسلامی است؛ اجتماعی که کاملا مردمی است و دولت‌ها نقشی در این اجتماع ندارند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران با بیان اینکه اربعین زمینه‌ساز مقابله با جهل و گمراهی در جهان و پاسخی به ندای مظلومان و مقابله با استضعاف فکری و فرهنگی است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه در این ایام، اقدام به اعزام مبلغان برای پاسخگویی به نیازهای زائران کرده است.

ظهیری بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران، اعزام مبلغات را در چند بعد پیگیری کرده است؛ اعزام به استان‌های مختلف، همچنین به‌کارگیری مبلغات در مواکب مستقر در قم، اعزام به پیاده‌روی اربعین جهت ارتباط‌‌گیری با مسلمانان بلاد دیگر همچنین مقابله با تشتت، تفرقه‌افکنی و خباثت شمنان و همدلی و همراهی با ایرانیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برخی از بانوان طلبه هم به عنوان خادم مواکب و زائر به اربعین مشرف می‌شوند، تصریح کرد: حضور در موکب‌های حسینی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران امام حسین از جمله فعالیت‌‌های مبلغان خواهر اعزام شده در ایام اربعین است که بیش از 200 نفر اعزام خواهند شد.

مسئول کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی بیان کرد: برای ایجاد همدلی و وحدت و همگرایی بیشتر میان زائران امام حسین(ع) و همچنین نشر معارف حسینی و تحقق تمدن اسلامی مبلغان مسلط به هفت زبان خارجی در مسیر پیاده‌روی حضور می‌یابند.

وی از برگزاری هم‌اندیشی زیارت اربعین خبر داد و بیان کرد: این همایش فردا، پنجشنبه 26 مهر در دو نوبت صبح و عصر با حضور میهمانانی از ایران و عراق، بعثه رهبری و دانشگاه‌های امام صادق(ع)، تهران و با همکاری انجمن‌های حوزه علمیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

ظهیری ادامه داد: دبیرخانه همایش اربعین با عنوان طریق‌الحسین نیز تأسیس‌شده است و این همایش در سال‌های آینده نیز تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به اعزام مبلغان در اجتماع اربعین اظهار کرد: این مبلغان در اماکن حضور زائران خارجی در استان‌هایی همچون مرز آستارا، مهران، شلمچه و چزابه مستقر می‌شوند، همچنین 80 مبلغ زبان‌دان در موکب‌های ایرانی و عتبات عالیات حضور می یابند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جامعه الزهرا و جامعة المصطفی نیز اقدام به اعزام مبلغان اربعین ‌می‌کنند، گفت: 300 طلبه جامعة‌الزهراء(س) در قالب کاروان زیارتی به اربعین خواهند رفت و بازگشت مبلغان نیزسه روز بعد از اربعین انجام می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم همچنین از برپایی 25 موکب حسینی(ع) ویژه بانوان در سطح استان قم به ویژه در حرم مطهر، جمکران و مصلای قدس خبر داد و افزود: تعدادی از بانوان طلبه به صورت مبلغات و یا خادمان مواکب در این موکب‌ها حضور دارند و به پذیرائی از زائران خواهند پرداخت و به سؤالات شرعی آنان پاسخ می‌دهند.

جزئیات هم‌اندیشی

در ادامه جلالی، مدیرکل تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران نیز در سخنانی گفت: هم‌اندیشی فردا، همایشی علمی به خصوص در شرایطی است که دشمنان تلاش مذبوحانه‌ای را برای برهم زدن روابط میان ملت های ایران و عراق شروع کرده‌اند.
وی افزود: این هم‌اندیشی در قالب 4 پنل و مراسم افتتاحیه و اختتامیه انجام می‌شود؛ دو پنل در نوبت صبح دایر می‌شود و در نوبت اول؛ زنان؛ سفیران میان فرهنگی اربعین با حضور مجتهده گلگیری، علاسوند و امین مجد بررسی خواهد شد.
وی افزود: پنل دوم با موضوع مبانی و مبادی نظری ـ تمدنی رهیافت میان فرهنگی اربعین با حضور حجج اسلام پارسانیا و رهدار، پنل سوم با موضوع آینده، راهبردها؛ بایدها و نبایدها با حضور محمدهمایونی و ناردی از استادان دانشگاه‌های امام صادق(ع) و تهران برگزار می‌شود.
به گفته پنل چهارم نیز با موضوع همزیستی فرهنگی اجتماعی ایران و عراق با حضور سعیدرضا عاملی از تهران، جعفری، از محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و غریب رضا، رئیس موسسه گفت‌و‌گوی دینی وحدت برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha