خانواده؛ حل‌المسائل آسیب‌های اجتماعی کشور/ ضرورت انتقال هویت انقلابی و مؤمنانه به خانواده
کد خبر: 3756772
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد:

خانواده؛ حل‌المسائل آسیب‌های اجتماعی کشور/ ضرورت انتقال هویت انقلابی و مؤمنانه به خانواده

گروه جامعه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حل المسائل آسیب‌های اجتماعی امروز خانواده است، گفت: هویت باید در عمیق‌ترین لایه‌های انسان‌ها وجود داشته باشد؛ ما باید به خانواده و افراد آن هویت انقلابی و مؤمنانه بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در کنگره ملی خانواده که امروز 25 مهرماه، برگزار شد با بیان اینکه حوزه خانواده به تنهایی می‌تواند خود یک رشته دانشگاهی باشد، اظهار کرد: امروز این سؤال مطرح می‌شود که چرا برای پیشبرد اهداف الهی بر زمین خداوند عالم روی خانواده حساب کرده است؛ باید سؤال شود که چرا پرچمداری دین به عهده خانواده‌ سپرده شد و همه آحاد مردم موظف هستند برای پیشبرد اهداف الهی به خانواده اعتماد کنند.

وی افزود: اراده انسان اگر به اراده الهی تطابق پیدا کرد، مفهوم خلقت و زندگی انسان معنا می‌شود. امروز برای پیشبرد انقلاب اسلامی مسئولیت برعهده خانواده‌هاست و خانواده‌های برتر مسئولیت بیشتری دارند.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جوانان این کشور را مؤمن و انقلابی می‌نامند، افزود: مقام معظم رهبری با این کار به جوانان هویت بخشیدند. هویت باید در عمیق‌ترین لایه‌های انسان‌ها وجود داشته باشد و باید به خانواده و افراد آن هویت انقلابی و مؤمنانه بدهیم چراکه اگر امروز نتوانیم به خانواده‌ها الگوی هویتی بدهیم، بازنده می‌شویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: امروز در جنگی ناجوانمردانه هستیم، ما باید بتوانیم خانواده‌های ایرانی را به سلاح‌‌های قوی مجهز کنیم و به آن‌ها مسئولیت اجتماعی بدهیم. امروز پیروزی در جنگ فرهنگی پیروزی در جنگ خانواده است.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها نورانی و مؤمنانه تربیت شوند، بسیاری از این مشکلات فعلی کاسته خواهد شد. خانواده‌ها امروز باید اراده داشته باشند برای مصاف با تمدنی که آمریکا به دنبال آن است.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه حل المسائل آسیب‌های اجتماعی امروز خانواده است، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا برای مبارزه با ظلم حرکت خود را با خانواده آغاز کرد و این حرکت اتفاقی نیست و قطعاً پشت آن یک تفکر وجود داشته است؛ لذا ما نیز تصمیم داریم تا پرچم لا اله الا الله را در فراز قله‌های افتخار برافرازیم. خانواده در این موضوع نقش اساسی دارد، چراکه نقش رسالت‌های الهی در رسالت‌های پیش روی خانواده آشکار می‌شود.

انتهای پیام

captcha