اعزام ۱۳۵۰ نیروی شهرداری برای خدمت‎رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 3756867
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
افشانی:

اعزام ۱۳۵۰ نیروی شهرداری برای خدمت‎رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)

گروه جامعه ــ شهردار تهران در مراسم بدرقه ۱۳۵۰ نیروی شهرداری برای خدمت‎رسانی به زائران اربعین، از اعزام ۱۳۵۰ نیروی شهرداری برای خدمت‎رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و در واکنش به برخی اخبار مبنی بر شنود در شهرداری تهران گفت: هیچ انسان آزاده‌ای به چنین کار پلشتی تن نمی‌دهد و کسانی هم که این موضوع را مطرح کرده‌اند، پلشت‌ترین کار ممکن را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم بدرقه کاروان هزار و ۳۵۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران، به عتبات عالیات برای خدمت به زائران اربعین حسینی، عصر امروز چهارشنبه، ۲۵ مهرماه، با حضور سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و مجتبی یزدانی، معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

افشانی، در این مراسم، با بیان اینکه امام حسین(ع) پیشوای آزادگان جهان اسلام است که درس آزادگی را از پدر و مادر خود به ارث برد و عبادت آزادگان را به ما آموخت، خطاب به کارمندان شهرداری تهران که برای خدمت به زائران اربعین حسینی اعزام می‌شوند، گفت: شما باید در این مسیر پیام ملتی را به دنیا برسانید که با آزادگان مشهورند.

وی افزود: ما در تاریخ اسلام زمانی که اسم آزادگان می‌آید، نام ایران را می‌شنویم و در تاریخ، جمهوری اسلامی با آزادگان مشهور است، برای همین است که خدمت به امام حسین(ع) را به‌عنوان پیشوای آزادگان انتخاب کرده‌ایم؛ این پیشوای بزرگ بر همه بشر حق دارد و همه جامعه بشری وامدار امام حسین(ع) هستند، چراکه ایشان برای زنده نگهداشتن آزادگی از خود و خانواده‌اش گذشت.

شهردار تهران افزود: شما هم که به‌عنوان میزبان و هم میهمان در این مراسم حضور پیدا می‌کنید، باید آزادی و آزادگی را به نمایش بگذارید. درس واقعی قیام امام حسین(ع) در کربلا فداکاری و ازخودگذشتگی برای جامعه خویش بود؛ کسی که شهید شد، اما جامعه اسلام را به سمت سعادت و خوشبختی حرکت داد.

افشانی با اشاره به اینکه موضوع اربعین به عنوان یک همایش بین‌المللی برای جهان تشیع مطرح است، اظهار کرد: از سال‌های قبل تعداد زیادی از زائران اعزام می‌شدند، بر همین اساس، هماهنگی مناسبی با مسئولان وزارت کشور انجام شد و همه دستگاه‌های مرتبط بخش زیادی از مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند که بخشی از حوزه‌های خدماتی بر عهده شهرداری است و چون جمع زیادی از شهروندان تهرانی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، همکاران ما از شهرداری تهران به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین به این سرزمین مشرف می‌شوند.

وی بیان کرد: در این مراسم بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان شهردراری تهران اعزام می‌شوند. امسال با حمایت شورای شهر اعتبار لازم برای این مراسم تخصیص داده شد و شکر خدا این کار هم انجام شد. اعتبارات این مراسم همچون سال‌های گذشته است؛ اما کمترین میزان هزینه را انجام خواهیم داد و در نهایت هزینه انجام شده را به اطلاع مردم می‎رسانیم.

شهردار تهران در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حمل و نقل زائران اربعین، گفت: همانند سال گذشته حمل و نقل زائران کنار مرز بر عهده دولت ایران و آن سوی مرز بر عهده دولت عراق است و امسال هم قرار شد که همانند سال‌های گذشته این حمل و نقل انجام شود.

افشانی بعد از آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات دیدارش با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آن کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند نه دنبال آگاهی‌بخشی هستند و نه دنبال اطلاع‌رسانی، بلکه کسانی هستند که متأسفانه فکر می‌کنند اگر تخریب کنند و دروغ بگویند شاید شنونده بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: من روز شنبه با آقای لاریجانی تماس گرفتم و تماس من هم در مورد یک موضوع کاری بود و با آن موضوعی که در ذهن آقایان است، هیچ ارتباطی نداشت. در این تماس به آقای لاریجانی گفتم که می‌خواهم شما را ببینم و او هم بلافاصله اعلام کرد که فردا حاضرم و من هم گفتم، چون فردا جلسه هیأت دولت است، نمی‌توانم؛ لذا قرار به دو روز بعد موکول شد. اما آن چه که دیگران مطرح کردند، همگی کذب است و متأسفانه گویا عده‌ای از روی بیماری این حرف‌ها را می‎زنند.

شهردار تهران در ادامه و در واکنش به برخی اخبار مبنی بر شنود در شهرداری تهران گفت: کسانی که امروز به زیارت امام حسین(ع) اعزام می‌شوند، نشان‌دهنده ماندگاری امام حسین(ع) در تاریخ هستند. دلیلی که سبب ماندگاری امام حسین(ع) در تاریخ شد، روح آزادگی امام برای دفاع از آزادگی بود، بنابراین هیچ انسان آزاده‌ای به چنین کار پلشتی تن نمی‌دهد و کسانی هم که این موضوع را مطرح کرده‌اند، پلشت‌ترین کار ممکن را انجام داده‌اند.

افشانی تاکید کرد: به خاطر تهمتی که این افراد زده‌اند و مجبور به تکذیب شدند و بعد هم من به واحد حقوقی شهرداری اعلام کردم که از افرادی که به این موضوع پرداختند و چنین اتهام ناروایی را زدند، شکایت کنند. بعد از این تصمیم برخی از سایت‌ها از نگرانی اینکه شاید فردا جوابی نداشته باشند فایل‌ها را هم منتشر کردند. این کار کاملا کذب بود؛ در زندگی خودم به غیر از توحید کلمه‌ای را بالاتر از آزادی برای بشر نمی‌دانم چراکه انسان بدون آزادی، فاقد معناست.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به اینکه طی ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای اعزام کاروان خادم الحسین شهرداری تهران به کربلا، نجف و کوفه انجام شده است، اظهار کرد: همچنین جلساتی را به صورت پیوسته در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزار کردیم و در نهایت منجر به تصویب لایحه شورای شهر تهران در خصوص اربعین شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری مجاز به هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومانی در اربعین امسال شده است؛ لذا در سال جاری این خدمات را منسجم‌تر، قانونمندتر و با صرفه‌جویی بیشتر انجام خواهیم داد.

یزدانی گفت: افرادی که به این سفر اعزام می‌شوند، براساس قرعه‌کشی و به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق و مزایایی به کربلا اعزام می‌شوند. شهرداری تهران بر این اساس در ۳ مرز شملچه، چزابه و مهران مستقر خواهد بود، ضمن اینکه در این مرز‌ها شهرداری‌های مناطق ۴، ۵ و ۶ مستقر خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آسیب‌شناسی انجام شده نسبت به سایر برنامه‌های سال گذشته سخن گفت و افزود: با آسیب‌شناسی صورت گرفته شده قطعا برنامه‌های امسال منسجم‌تر، منظم‌تر و با هزینه کمتری برگزار خواهد شد؛ البته شهرداری تهران در کربلا، نجف و در محیط‌هایی که از قبل توسط مسئولان عراقی مشخص شده است مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: در طی این مدت جلساتی نیز با محوریت وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد که در این جلسات استاندار تهران و معاون ستاد عتبات عالیات نیز حضور منظمی داشتند. نیرو‌های اعزامی به کربلا و نجف شامل نیرو‌های اجرایی شامل آتش نشان، بهشت زهرا و ستاد شهر سالم ۲۵۰ نفر، نیروی کارگری شامل سازمان مدیریت پسماند و مناطق ۲۲ گانه، ۱۱۰۰ نفر که جمعا ۱۳۵۰ نفر به کربلا، نجف و کوفه اعزام خواهند شد. نیرو‌های کارگری اعزام شده به کربلا، نجف و کوفه نیز به ترتیب ۷۰۰، ۶۰۰ و ۱۰۰ نفر به شهر‌های کربلا، نجف و کوفه هستند.

یزدانی با اشاره به لوازم اعزامی شهرداری به شهر‌های کربلا، نجف و کوفه هم گفت: اقلام مورد نیاز شامل مخزن، کیسه زباله، جارو، فرغون، بیل و سایر اقلام و همچنین ۵ دستگاه تریلر به شهر‌های کربلا، نجف و کوفه ارسال شده است. نیرو‌های شهرداری امروز ۲۵ مهر ماه اعزام و دو روز پس از اربعین یعنی ۱۰ آبان ۹۷ به کشور باز می‎گردند.

انتهای پیام
captcha