حفظ قرآن؛ شرط تخفیف مجازات زندانیان در دبی
کد خبر: 3756957
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

حفظ قرآن؛ شرط تخفیف مجازات زندانیان در دبی

گروه بین‌الملل ـ زندانیان محبوس در ندامتگاه‌های شهر «دبی» در امارات در صورت موفقیت در حفظ قرآن کریم، مشمول تخفیف مجازات می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «الخلیج» امارات؛ کمیته موظف به اجرای برنامه حفظ قرآن در زندان‌های دبی با نظارت مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه دبی» این طرح را اجرا کرده و مسئول آزمون‌گرفتن از زندانیان مؤسسات اصلاح و تربیت و ندامتگاه‌های دبی و سنجش توانمندی‌های آنان در حفظ قرآن بوده است.

ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه و همچنین رئیس کمیته برگزاری مسابقات قرآن جایزه دبی ضمن تبریک به افراد موفق در این طرح و مشمولان تخفیف مجازات، ابراز امیدواری کرد که آنان قرآن را روشنگر زندگی آینده خود قرار دهند و از تجربه حضور در زندان، برای اصلاح مسیر زندگیشان استفاده کنند.

محمد علی الحمادی، مدیر اداره فن‌آوری اطلاعات و منابع انسانی مسابقات قرآن جایزه دبی نیز گفت: در دور سوم این طرح 124 زندانی زن و مرد از جلسات حفظ قرآن بهره‌مند شده‌اند و 115 نفر از آنان موفق به حفظ و مشمول تخفیف مجازات شده‌اند.

وی افزود: با اجرای این طرح هفت تن از زندانیان از 20 سال تخفیف مجازات، چهار نفر 15 سال، هشت نفر 10 سال، 20 نفر پنج سال، 35 نفر یک سال و 41 تن نیز از شش ماه تخفیف مجازات بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

captcha