کمبود ظرفیت اسکان زائران پیاده در دو روز پایانی ماه صفر
کد خبر: 3757637
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

کمبود ظرفیت اسکان زائران پیاده در دو روز پایانی ماه صفر

گروه فرهنگی - سخنگوی جمعیت خدمتگزارن زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با وجود ثبت نام ۸۰۰ کاروان پیاده فقط امکان اسکان ۱۱۰ هزار زائر فراهم است که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی کمبود ظرفیت اسکان برطرف شود.

کمبود ظرفیت اسکان زائران پیاده در دو روز پایانی ماه صفر
حسین رضایی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و مساعدت مدیر عامل سازمان اتکای کشور ستاد مرکزی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از 28 مهرماه در محل سابق فروشگاه اتکا واقع در خیابان بهار با 22 کمیته آغاز به کار کرد و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: به منظور تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران پیاده و مدیران کاروان ها و ایستگاه های صلواتی جاده ای و شارکت مردم در خدمت رسانی به زائران ستاد مرکزی از ساعت 8 صبح تا 22 به صورت مستمر پاسخگوی مراجعان و زائران خواهد بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد:20 هزار خادم افتخاری در قالب 22 کارگروه آماده خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر هستد.

رضایی با اشاره به اینکه در سال جاری با افزایش 20 تا 30 درصدی زائران پیاده در دهه پایانی صفر مواجه هستیم که حدود 57 درصد آنان را آقایان تشکیل می دهند، گفت: تا کنون 800 کاروان پیاده ثبت نام کرده اند که از این تعداد 421 کاروان با تعداد 75هزار 500 نفر ظرفیت اسکان فراهم شده ضمن اینکه برخی از کاروان های ثبت نامی نیز محل اسکان مانند حسینیه، خیریه و... دارند.

رضایی ادامه داد: تعداد 20 هزار زائر از استان خراسان شمالی، 2350 زائر از خراسان جنوبی، 2166 زائر از استان سمنان، 1698 زائر از گلستان و 362 هزار زئر از خراسان رضوی ثبت نام کرده اند که در دهه پایانی ماه صفر برای زیارت امام رضا(ع) مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل پذیرایی از زائران حل مقوله اسکان آنان است، افزود: ظرفیت اسکان 110 هزار زائر فراهم است اما برای 40 هزار نفر زائر متقاضی اسکان نیازمند مکان مناسب برای اسکان هستیم لذا آن تعداد از کاروان هایی که فاقد محل اسکان هستند به محض فراهم شدن محل اسکان وارد چرخه اسکان خواهیم کرد ضمن اینکه در این خصوص نیز با معاونت زیارت استانداری مکاتباتی صورت گرفته است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: کاروان های زائران پیاده مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان جنوبی تا 4 آبان ماه وارد حریم خراسان رضوی خواهند شد لذا مدیران کاروان ها لازم است هماهنگی لازم برای زمان حرکت از مبدأ تا ورود به مشهد را به ستاد  جمعیت خدمتگزارن زائران پیاده امام رضا(ع) اعلام کنند.

رضایی اظهار کرد: تاکنون مدارک 45 مدیر کاروان متقاضی اسکان تأئید شده  و مجوز ثبت نام زائر به آنان صادر شده است ضمن اینکه امکان ثبت نام برای مدیران کاروان در چهر دامنه قابل دسترسی است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزارن زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اسکان زائران در مدارس، تکایا، حسینیه ها و خیریه های مردمی صورت می گیرد، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان و مدیران سازمان هی دولتی در خصوص فراهم سازی اسکان مناسب همکاری لازم را با ستاد داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته 401 هزار زائر پیاده در دو روز آخر ماه صفر به مشهد مشرف شده اند، ابراز کرد: در سال گذشته حدود 260 مکان برای اسکان زائران پیاده فراهم شد که با توجه به افزایش20 تا 30 درصدی حضور زائران نیازمند مشارکت‌های مردمی برای فراهم‌سازی محل اسکان زائران هستیم.

وی گفت: مجاورانی که زمینه فراهم سازی اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) را دارند می‌توانند برای هماهنگی از طریق شماره 38558010 – واحد مشارکت های مردمی ستاد جمعیت خدمتگزاران زاوران پیاده امام رضا(ع) تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

captcha