عبد مطلق و شهید شاهدان؛ ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 3760534
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

عبد مطلق و شهید شاهدان؛ ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص)

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان عبد مطلق و شهید شاهدان را ویژگی‌‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص) دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) هم شاهد بر امت اسلامی هم شاهد بر پیامبران و امت‌های گذشته است.

عبد مطلق و شهید شاهدان؛ ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص)

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص) به برتری پیامبر اکرم(ص) نسبت به سایر انبیا اشاره و اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) مصدق است یعنی آنچه را که انبیای پیشین از آن برخوردار بودند دارا است.

وی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم(ص) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است، ادامه داد: اولین ویژگی پیامبر(ص) که ناظر به مهیمن بودن آن است خاتمیت آن حضرت است چراکه پیامبر اکرم(ص) خاتم‌الانبیا و افضل انبیا است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم(ص) آخرین پیامبر الهی است، اضافه کرد: خاتم یعنی مهر؛ همان مهری که در پایان نامه زده می‌شود بدین معنا که مهر نبوت تمام شد کمااینکه خاتم النبیین یعنی کسی که بعد از او پیامبری به رسالت برگزیده نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که ویژگی دوم منحصر به فرد پیامبر این است که پیامبر اکرم(ص) شاهد شهدا و شهید شاهدان است، تصریح کرد: بدین معنا که او شاهد اعمال جهانیان است چراکه پیامبر اکرم(ص) هم شاهد بر امت اسلامی هم شاهد بر پیامبران و امت‌های گذشته است.

امام جمعه خرم‌آباد ویژگی سوم منحصر به فرد پیامبر اکرم(ص) را عبودیت مطلق دانست و گفت: پیامبر در برابر خداوند متعال عبد مطلق است این در حالی است که در مورد هیچ پیامبری عبد مطلق نیامده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مناسبت‌‌های دهه سوم ماه صفر، تصریح کرد: علی‌رغم تهدید دشمنان پیاده‌روی اربعین امسال باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد این در حالی است که برگزاری مقتدرانه اربعین، بزرگترین دستاورد ماست.

اربعین؛ قدرت‌سازی کربلا برای محو ظلم و ستم و آزادی قدس

وی با اشاره به اینکه امروز تفکر عاشورایی نتیجه داده است، ادامه داد: تبلور تفکر عاشورایی ایجاد همایش ۲۰ میلیونی اربعین است کمااینکه اربعین با همکاری دو کشور ایران و عراق برگزار شد 

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در اربعین قدرت کربلا به دنیا نشان داده شد، اظهارکرد: دستاورد پیاده‌روی اربعین قدرت‌سازی کربلا برای محو ظلم و ستم و آزادی قدس بوده است.

راه نجات امت اسلامی تمسک به قرآن و ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، تصریح کرد: بزرگترین نعمت بشریت نبوت و امامت است و مردم در سایه نبوت و امامت سعادتمند می‌شوند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به شهادت پیامبر(ص)، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در آخر عمر خود مردم را سفارش به قرآن و عترت کرد اما امت اسلامی به وصیت پیامبر عمل نکرد چراکه اگر امت اسلامی به وصیت پیامبر عمل می‌کرد هرگز  به امام حسن(ع) ظلم نمی‌شد راه نجات امت اسلامی تمسک به قرآن و ولایت است.

اگر نام امام حسین(ع) زنده است به برکت وقف است

این مفسر قرآن کریم با اشاره به هفته وقف، گفت: اولین واقف اسلام پیامبر اکرم(ص) است و تمام اهداف اسلام را می‌توان با وقف به نتیجه رساند چراکه وقف درخت پرثمر اقتصادی و منبع درآمد نظام اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که اگر نام امام حسین(ع) زنده است به برکت وقف است، ادامه داد: وقف دامنه وسیعی و کارکردهای گوناگونی دارد باید با وقف بخشی از اموال؛ خود و مال را ماندگار کنیم چراکه وقف میراث ماندگار است.

آیت‌الله میرعمادی به نناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره و اضافه کرد: فرهنگ احسان و نیکی، احترام به همدیگر، نوع‌دوستی، دوری از اسراف و مهمان‌نوازی از مصادیق فرهنگ عمومی است اینجا از مهمان نوازی مردم لرستان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی تشکر می‌کنم. 

ملت ما جوانان ما شعار مرگ بر آمریکا را به شعور سیاسی تبدیل کرده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت‌های سه‌گانه ۱۳ آبان اشاره و با ذکر این مطلب که سه مناسبت در ۱۳ آبان اتفاق افتاد، اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در اعتراض به جنایات شاه، مسئله تبعید حضرت امام و کاپیتولاسیون در مقاطع تاریخی و در ۱۳ آبان رخ داده است لکن آنچه در مناسبت‌های ۱۳ آبان مشخص است جنایت آمریکا است.

امام جمعه خرم‌آباد شعار مرگ بر آمریکا را شعار رفتار غیر انسانی و کردار وحشیانه آمریکا نسبت به ملت ایران دانست و گفت: ملت ما جوانان ما شعار مرگ بر آمریکا را به شعور سیاسی تبدیل کرده است و در ۱۳ آبان امسال پیروزی دیگری برای اما اسلامی رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام

captcha