«خیمه امت» ویژه زائران خارجی در حرم رضوی برپا می‌شود
کد خبر: 3760888
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
در دهه پایانی صفر؛

«خیمه امت» ویژه زائران خارجی در حرم رضوی برپا می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه برای زائران خارجی خیمه امت در حرم مطهر رضوی برپا خواهد شد، گفت: در این خیمه زائران خارجی به عزاداری با آیین و رسوم خود خواهند پرداخت.

برپایی خیمه امت برای زائران خارجی در حرم مطهر رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد هاشمی، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، ظهر امروز، 12 آبان ماه در نشست ستاد خدمات سفر ویژه دهه آخر صفر که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه در ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی شعار اصلی در برنامه‌ها «همراه با امام در برابر دشمن» است، اظهار کرد: دوشنبه 14 آبان ماه در رواق امام خمینی(ره) برنامه‌ای معنوی با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کشور خواهیم داشت که به نوعی حمایت از مردم و میثاق با امام خواهد بود. 
حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) طبق سنوات گذشته با حضور تولیت‌های کشورهای خارجی نیز برگزار خواهد شد. در روز شهادت امام رضا(ع) نیز اجتماع عظیم بانوان فاطمی در رواق حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت، تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی زائر و زیارت افتتاح شده است که در این کانون حدود 40 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 17 هزارنفر به عنوان خادم یار ثبت نام شده‌اند.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این کانون 6 اولویت وجود دارد، گفت: اولویت‌های خدمات اسکان، حمل و نقل، اطعام، بهداشت و درمان و... از جمله این اولویت‌ها هستند.
وی عنوان کرد: قرارگاه زائران پیاده با گستره وسیع‌تری برای دهه پایانی صفر، حدود 3000 مبلغ خواهر و برادر در طرح از مبدأ تا مبدأ برای زائران تدارک دیده است تا آنان زائران را یا در محل ایستگاه و اسکان و یا از مبدأ همراهی کنند.
در ادامه این نشست حیدر خوش نیت، معاونت سیاسی و اجتماعی امنیتی فرمانداری مشهد، با بیان اینکه مسیرهای شهرستان‌های مشهد تا حرم مطهر رضوی مشخص شده است و زائران می‌توانند از آن مسیرها راحت‌تر به حرم رضوی برسند، اظهار کرد: این مسیرها در کمیته انتظامی مشخص شده است تا زائران هم راحت‌تر و سریع‌تر به حرم مطهر رضوی برسند.
وی با بیان اینکه سالن‌های بحران برای اسکان اظطراری آماده شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته با افزایش 20 درصدی زائران مواجه هستیم تمامی مدارس، مساجد و حسینیه‌های در مسیرهای منتهی به حرم مطهر به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت خواهند داشت.
خوش نیت گفت:علاوه بر اتوبوس‌های پیش‌بینی شده، 200 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات بیشتر آماده خدمت هستند.
همچنین در ادامه خلیل الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، با بیان اینکه برای دهه پایانی صفر تهمیدات ویژه‌ای تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در حوزه اسکان زائران هشت سالن ورزشی و 6 سالن بحران با ظرفیت 6000 نفر تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه مسیر زائران تا حرم مطهر مشخص شده است، بیان کرد: 186 سرویس بهداشتی برای این مسیرها و ورودی‌های شهر قرار داده شده است.کاظمی با اشاره به اینکه در شب شهادت رسول اکرم(ص) و امام رضا(ع) دو ساعت به ساعات سرویس دهی قطار شهری افزوده شده است، عنوان کرد: 35 دستگاه بی آرتی و 80 دستگاه تاکسی صلواتی برای ارائه خدمت به زائران آمادگی لازم و کافی را دارند.
در ادامه خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائرین حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه 50 ایستگاه درون و برون شهری به زائران ارائه خدمات خواهند داد، اظهار کرد: برنامه پذیرایی از زائران در مهمان سرای حضرت را همانند سال‌های گذشته خواهیم داشت و سعی می‌کنیم زائران پیاده نیز حتما یک وعده غذای حضرت را میل کنند.
وی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در روزهای پایانی صفر را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: 2000 ویلچرران در زمانی که اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها امکان تردد ندارند، توانایی جا‌به‌جایی زائران را خواهند داشت.


انتهای پیام

captcha