«این بانگ آزادی» رونمایی شد/ نقش سبزواری در ترویج نهضت مقاومت
کد خبر: 3761359
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

«این بانگ آزادی» رونمایی شد/ نقش سبزواری در ترویج نهضت مقاومت

گروه ادب ــ مجموعه اشعار زنده‌یاد حمید سبزواری با عنوان «این بانگ آزادی» امروز در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

«این بانگ آزادی» رونمایی شدبه گزارش ایکنا؛ اشعار زنده‌یاد حمید سبزواری امروز همزمان با روز دانش‌آموز با حضور هنرمندان، شاعران و خانواده وی در مجموعه چهار جلدی «این بانگ آزادی» طی مراسمی رونمایی شد. این مجموعه از سوی رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی و حسین اسرافیلی تدوین و تنظیم شده است.
محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری در این مراسم گفت: آنچه شاعران انقلاب را به هم پیوند می‌دهد، ترویج نهضت مقاومت در طول عمر بزرگانی چون حمید سبزواری است که می‌توان آن را از دستاوردهای انقلاب دانست.
وی با اشاره به بهره‌گیری از مفاهیم نهضت عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امروز استکبار جهانی با توسعه این نهضت به بیرون از مرزهای کشور به تنگ آمده است و امروز ترویج نظریه مقاومت معادله جهانی را برهم زده و آینده دنیا را نیز این مسئله رقم خواهد زد.
مؤمنی شریف بیان کرد: آثار سبزواری در مسیر ترویج مقاومت و انقلاب اسلامی است و «این بانگ آزادی» منشور انقلاب است؛ چرا که تمام اهداف انقلاب در این سرود وجود دارد و جامعه و مسئولان ما این توفیق را داشتند که در حیات این استاد تا حدودی به بزرگداشت او بپردازند.
در مراسم رونمایی از مجموعه آثار زنده‌یاد حمید سبزواری، محمد گلریز، خواننده اصلی سرود «این بانگ آزادی» که حدود چهار دهه پیش آن را برای اولین بار خواند، بار دیگر آن را بازخوانی کرد.
در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شاعران زنده‌یاد نصرالله مردانی، خلیل عمرانی و احمد زارعی از خانواده این شعرا نیز تجلیل شد، همچنین از عالیه محاربی و مهدی سیار تجلیل شد. شعرخوانی شعرای انقلابی از دیگر برنامه‌های این آیین بود، همچنین قطعه انقلابی «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» از آثار زنده‌یاد حمید سبزواری با صدای استاد اسفندیار قره‌باغی اجرا شد.
یادآور می‌شود، مجموعه «این بانگ آزادی» کلیات آثار حمید سبزواری است که از سوی انتشارات «سیمرغ هنر» وابسته به سازمان بسیج هنرمندان و با مشارکت شهرستان ادب منتشر شده است.
حمید سبزواری، بامداد 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی به دلیل کهولت سن و وخامت بیماری در تهران درگذشت.
انتهای پیام

captcha