شورای فرهنگ عمومی خط مقدم فرهنگ است
کد خبر: 3761702
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

شورای فرهنگ عمومی خط مقدم فرهنگ است

گروه فرهنگی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان عالی‌ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی استان به حساب می‌آید، به همین دلیل خط مقدم فرهنگ محسوب می‌گردد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، متن پیام جواد کارگران به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
چهاردهم آبان ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی معرفی شده، این روز فرصتی مناسب برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی که از این بابت به عهده مسئولین قرار گرفته است؛ تا از این طریق بتوانیم در تلاشی هماهنگ و هدفمند برای ارتقاء فرهنگ عمومی گامی برداشته، شکوفایی عادات و روش‌های نیکوی مردم مسلمان را پاسداریم و در جهت تعالی ارزش‌ها، آنچه در توان داریم خالصانه نثار کنیم.
فرهنگ عمومی شبکه‌ای در هم تنیده، قدرتمند و متأثر از دانش‌ها، منش‌ها، گرایش‌ها و باور‌هایی است که در عین پیچیدگی، اقتدار و حضور خویش را با قدرت در همه زوایای زندگی مردم تثبیت کرده و حول سه محور فرد، خانواده و جامعه ایفای نقش می‌کند.
اهمیت و لزوم توجه به فرهنگ عمومی، چنان است که رهبر انقلاب در این باره می‌فرمایند که اصلاح فرهنگ عمومی از همه کار‌ها مهم‌تر است، چون این کار محور همه کار‌های دیگر است.
امروز، توجه به فرهنگ عمومی که خاستگاه رفتار‌های فردی و روابط اجتماعی، حرکت‌ها، تلاش‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و عزت و کرامت مردم خدا جوی ایران اسلامی است، بیش از پیش ضروری است.
شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری عالی‌ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی استان به حساب می‌آید، به همین دلیل خط مقدم فرهنگ محسوب می‌گردد تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد فرهنگ جامعه را با هماهنگی و همکاری مردم بصیر ساماندهی نماید. ما این روز ارزشمند را به عموم مردم فرهنگ شناس و ولایتمدار استان تبریک عرض نموده، حضور فعال، مؤثر و مستمر آنان را که سرمایه‌های اصلی و واقعی انقلاب محسوب می‌شوند در صحنه‌های مختلف فرهنگی خواستاریم.
انتهای پیام

captcha