103 فرصت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط گردشگری در مشهد شناسایی شده است
کد خبر: 3778211
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی:

103 فرصت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط گردشگری در مشهد شناسایی شده است

گروه فرهنگی - عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده از وب‌سایت‌های معتبر و جهانی نتیجه‌بخش بوده و تعداد زیادی فرصت برای بهبود شرایط گردشگری شناسایی و طبقه‌بندی شده است که در نهایت به حدود ۱۰۳ فرصت سرمایه‌گذاری در مشهد دست یافتیم.

103 فرصت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط گردشگری شناسایی شده استبه گزارش ایکنا خراسان فاطمه رحمانی امروز در سمینار تخصصی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری شهر مشهد که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی واقع در دانشگاه فردوسی برگزار شد، در رابطه با اولویت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در شهر مشهد اظهار کرد: گردشگری جزو بزرگترین صنایع دنیا محسوب می‌شود که با بسیاری از شرایط زیست‌محیطی و اجتماعی در ارتباط بوده و تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: در کشور کمبودهایی در بخش گردشگری دیده می‌شود که یکی از آن‌ها نبود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و بخش‌های گوناگون آن است. وجود بارگاه امام هشتم در مشهد امکان توسعه سرمایه‌گذاری در این شهر را فراهم کرده است. متأسفانه بخشی از جنبه‌های سرمایه‌گذاری در شهر اشباع شده و به ‌صورت یکنواخت درآمده است؛ بنابراین در حوزه گردشگری نیاز به ایجاد نوآوری احساس می‌شود.

رحمانی ادامه داد: براساس طرح انجام شده ابتدا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با استفاده از نظرات سرمایه‌گذاران، کارشناسان و بهره‌مندی از مطالعات تطبیقی استخراج کردیم تا بتوانیم نیاز گردشگری شهر را به ‌دست آوریم. روش تحقیق مقاله نوشته شده در این زمینه مبتنی بر بهره‌مندی از مطالعات تطبیقی و دیدگاه‌های سرمایه‌گذاران بوده است.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده از وب‌سایت‌های معتبر و جهانی نتیجه‌بخش بوده و تعداد زیادی فرصت برای بهبود شرایط گردشگری شناسایی و طبقه‌بندی شده است که در نهایت به حدود ۱۰۳ فرصت سرمایه‌گذاری در مشهد دست یافتیم. بخش دوم شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع کتابخانه‌ای و نظرات کارشناسان است که منجر به شناسایی۳۰ مورد شده است.

وی با بیان اینکه اقامت اشتراکی افراد در یک اتاق چند تخته، جزو فرصت‌های نوآورانه است، تصریح کرد: از جمله فرصت‌های نوآورانه در حوزه گردشگری مشهد که می‌تواند تأثیر مناسبی در این حوزه داشته باشد، می‌توان به ساخت هتل‌های فرودگاهی با امکان اقامت‌های کوتاه‌مدت، استفاده از اقدامات و سازه‌های خاص برای اقامت مانند اقامت در کاروانسراهای تاریخی، ساخت هتل‌ها با امکانات خاص و شگفت‌انگیز، ایجاد فناوری‌های نوین در هتل‌داری و هتل‌داری سبز در جهت سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

رحمانی با اشاره به تأثیر فناوری نوین در گردشگری سلامت گفت: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در گردشگری سلامت چون استفاده از موبایل یا تبلت برای ارائه خدمات پزشکی در حوزه گردشگری تأثیرگذار است. نکته مهم دیگر در راستای ایجاد فرصت های نوآورانه سرمایه‌گذاری در مشهد تامین نیاز گردشگران که دارای بیماری‌های خاصی هستند، است. از سویی دیگر فناوری‌های نوین در آژانس‌های مسافرتی، ایجاد بازارهای محلی سوغات، ایجاد بازار آنلاین در صنعت هتل‌داری و... مهم ترین نیازهای گردشگردان در مشهد است.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: مهمترین شاخص‌های مورد نیاز گردشگران شهر مشهد براساس رتبه‌بندی سودآوری، درجه ریسک، دسترسی به پروژه زیرساخت‌های تولید محصول، خدمت شامل شاخص‌هایی چون ایجاد وب‌سایت از مشخصات کامل هتل‌ها و ارائه غذاهای ارگانیک برای کسانی است که دارای بیماری‌های خاص است.

انتهای پیام

captcha