تقوا را در گزینش‌ها مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 3778448
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

تقوا را در گزینش‌ها مدنظر قرار دهیم

گروه اجتماعی ـ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس با بیان اینكه گزینش واقعی و بدون نقص تنها از جانب خداوند است، گفت: در این مسیر باید تنها تقوا و خداترسی را پیشه كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس امروز، 15 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت روز گزینش با بیان اینكه هدف گزینش انتخاب افرادی است كه بهترین عملكرد را در دستگاه‌های نظامی و اجرایی داشته باشند، گفت: گزینش كاری مقدس است و كسانی كه در این امر خطیر فعالیت می كنند ضمن رعایت چارچوب‌ها و ضوابط برای تشخیص صلاحیت افرد، باید با نگاه الهی و اعتقادی هم به موضوع نگاه كنند.
وی با اشاره به اینكه باید تصمیم‌گیری در مورد افراد مربوط به همان زمان باشد، گفت: گزینش واقعی و بدون نقص تنها از جانب خداوند است و در این مسیر باید تنها تقوا و خداترسی را پیشه كار كنیم.
رحمانی با تأكید بر اینكه باید از این رهیافت كه هم حقوق افراد و هم نظام حاكم بر جامعه رعایت شود، مراقبت كرد، افزود: گزینش یك اصل الهی است، چراكه خداوند هم برای اداره امور جامعه رسولانی را گزینش كرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس ادامه داد: امروز گزینش در جوامع غیراسلامی هم حائز اهمیت است و هم‌اینك ١٧٤ كشور مسیر گزینش برای جلوگیری از انحرافات در سیستم به كار می‌برند.
رحمانی با بیان اینكه بعضی افراد شناخت كافی نسبت به هسته در سیستم اداری كشور ندارند، گفت: در مقابل گروهی با حب و بغض به دنبال مخدوش كردن گزینش هستند كه باید مراقبت كرد تا در تصمیم گیری‌ها حب و بغض جایگاهی نداشته باشد.
وی به جنبه ارشادی و اصلاحی در انجام رسالت گزینش هم اشاره كرد و گفت: برخی افراد متخصص در سیستم اداری شناخت كافی نسبت به مسائل شرعی و اعتقادی ندارند كه نباید فرصت را از این افراد گرفت بلكه باید فرصت داد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس همچنین امانت‌داری و رازداری را یكی از موضوعاتی عنوان کرد كه در فرآیند گزینش، تحقیق و بررسی باید محرمانه باقی بماند.
رحمانی تأكید كرد: باید شرایط زمانی و روانی حاكم بر جامعه را هم مدنظر داشته باشیم و نسبت به جذب افراد متعهد و متخصص در چارچوب قانونی عمل كنیم.
وی در پایان یادآور شد: متأسفانه برخی افراد با عینك بدبینانه به هسته گزینش نگاه می‌كنند در حالی‌ كه این رهیافت از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.
انتهای پیام

captcha