افتتاح و کلنگ‌زنی مراکز قرآنی در قطب قرآنی خراسان رضوی
کد خبر: 3781004
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

افتتاح و کلنگ‌زنی مراکز قرآنی در قطب قرآنی خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها - مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شهرستان سبزوار یکی از قطب‌های قرآنی خراسان‌رضوی است، گفت: امیدواریم در ۴۰ سالگی انقلاب این مرکز قرآنی بتواند باعث رونق بیشتر برنامه‌های قرآنی در این شهرستان شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی مراکز قرآنی در قطب قرآنی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی روز گذشته، 23 دی‌ماه در  مراسم افتتاحیه اولین مرکز قرآنی شهرستان سبزوار که زیر نظر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) در حال فعالیت است، همچنین با حضور در جوار امامزاده شعیب(ع) با زمین زدن کلنگ احداث مرکز فرهنگی قرآنی این بقعه متبرکه اظهار کرد: با توجه به اینکه این مرکز قرآنی در جوار ساختمان این بقعه متبرکه ساخته می‌شود، معماری آن نیز باید از معماری سنتی و اسلامی پیروی کند و فضای اصلی ساختمان دستخوش تغییرات نگردد.
وی همچنین در ادامه بعد از بازدید از مراحل ساخت موقوفه علمی آموزشی ساخت آزمایشگاه در دبیرستان نمونه سربداران سبزوار با حضور در جوار بقعه متبرکه معصوم زادگان خسروجرد کلنگ ساخت شبستان شرقی این بقعه متبرکه را که در مسیر زائران ایرانی و خارجی قرار دارد و هر ساله پذیرای زائران بسیاری از کشورهای خارجی است، به زمین زد.
احمدزاده در این خصوص افزود: برنامه‌های بقاع متبرکه در چند سال اخیر برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب رشد چشمگیری کرده است.
در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در خصوص ساخت اولین مرکز قرآنی این شهرستان بیان کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای ساخت این مرکز قرآنی 500 میلیون ریال است و امیدواریم با تکمیل این مرکز قرآنی بتوانیم هرچه بیشتر در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گام‌های بیشتری برداریم.
جعفر مهدوی‌خواه عنوان کرد: این مرکز قرآنی با زیر بنای 150 متر مربع دارای چهار کلاس 15 نفره است و قرآن‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، از این مرکز قرآنی در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام می‌کنند.

انتهای پیام

captcha