ریالی از بیت‌المال برای ساخت مقبره استاد سبزواری هزینه نمی‌شود/ از شایعه‌پردازان دلخوریم
کد خبر: 3787315
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
فرزند پدر شعر انقلاب در گفت‌و‌گو با ایکنا:

ریالی از بیت‌المال برای ساخت مقبره استاد سبزواری هزینه نمی‌شود/ از شایعه‌پردازان دلخوریم

گروه شهرستان‌ها ــ فرزند ارشد استاد سبزواری با گلایه و انتقاد از شایعه‌پردازانی که مدعی هستند خانواده استاد سبزواری از رهبر معظم انقلاب پول برای ساخت مقبره پدر شعر انقلاب دریافت کرده‌اند، گفت: اوضاع فعلی مزار پدر گواه بر عدم دریافت پول و بودجه است.

ریالی از بیت‌المال برای ساخت مقبره استاد سبزواری هزینه نمی‌شود/ از شایعه‌پردازان دلخوریممحسن ممتحنی، فرزند مرحوم استاد حمید سبزواری، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در سالگرد رحلت پدر با وزیر ارشاد صحبت کردیم و قرار شد اشعار چاپ نشده پدر شعر انقلاب را خودمان چاپ کنیم، گفت: پیشنهاد وزیر ارشاد وقت در ابتدا دریافت بودجه از وزارت ارشاد برای انتشار بود و ما راضی به این‌کار نشدیم.
وی با تأکید بر اینکه بسیج پیشنهاد انتشار آثار چاپ نشده را مجدداً مطرح کردند، افزود: این اشعار در چهار جلد با همکاری سه شاعر بزرگ کشور با نام «این بانگ آزادی» به چاپ رسید و در آبان‌ماه سال جاری در تهران از آن‌ رونمایی شد.
فرزند استاد سبزواری با اشاره به اینکه این آثار را انتشارات «سیمرغ هنر» وابسته به سازمان بسیج هنرمندان چاپ کرده است، گفت: آثار منتشرشده تمام اشعار پدر نیست و سایر آثار بعداً چاپ خواهد شد.
وی با بیان اینکه حمید سبزواری حدود 800 تا 900 سرود در مناسبت‌های مختلف سروده‌اند و در صداوسیما منتشر شده است، بیان کرد: خیلی تلاش کردیم تا این مجموعه گردآوری شود، اما به دلیل عدم دسترسی کامل به بایگانی راکد صداوسیما فقط توانستیم اسناد 140 سرود را به دست بیاوریم.

گلایه از شایعه‌پردازان
ممتحنی با اشاره به عدم تأسیس موزه آثار پدر شعر انقلاب در سبزوار عنوان کرد: بعد از رحلت پدر خیلی تلاش کردیم تا با اهدای رایگان آثار، هدایا و لوازم شخصی استاد سبزواری این موزه ساخته شود و به سرانجام برسد و منبع درآمدی برای صاحبان موزه باشد ولی به دلیل عدم همکاری لازم مسئولان این موزه درست نشد.
وی با گلایه و انتقاد از شایعه‌پردازانی که مدعی هستند خانواده استاد سبزواری از رهبر معظم انقلاب پول برای ساخت مقبره پدر شعر انقلاب گرفته‌اند، اضافه کرد: اوضاع فعلی قبر پدر شعر انقلاب خودش گواه بر عدم دریافت پول و بودجه است.

ریالی از کسی نگرفته‌ایم
فرزند ارشد استاد سبزواری با انتقاد از شایعات دیگری نظیر اختصاص بودجه از وزارت ارشاد افزود: من و خانواده محترم آن استاد فرزانه هیچ وقت راضی نیستیم ریالی از بیت‌المال برای ساخت مقبره‌اش اختصاص یابد و ترجیح می‌دهیم اگر کسی از مسئولان نیت کرده، پولی از بیت‌المال اختصاص بدهد و این پول در وضعیت فعلی جامعه صرف مستمندان و نیازمندان جامعه شود.
وی افزود: پدر شعر انقلاب تمام عمر خودش را صرف انقلاب کرد و در این راه ریالی از کسی نگرفت و خانواده‌اش نیز هیچ پولی نگرفته‌اند. بنابراین ترجیح می‌دهیم از این به بعد نیز پولی دریافت نشود و هر زمان خودمان سرمایه داشتیم برای ساخت و تکمیل بنای محل تدفین اقدام خواهیم کرد.
ممتحنی با اشاره به قرارداد 15 ساله‌ای که در سال گذشته با دانشگاه حکیم سبزواری برای ترمیم و استفاده از منزل پدر شعر انقلاب در سبزوار بسته شد، اظهار کرد: از پیشرفت کار اطلاع دقیقی ندارم، اما می‌دانم پیشرفت خاصی حاصل نشده است.
وی اضافه کرد: خیلی دوست داشتیم این منزل محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و مکانی برای اجرای برنامه‌های مربوط به شهدا و یا خوابگاهی برای استفاده دانشجویان باشد و نام پدر شعر انقلاب در منزلش برای همیشه زنده بماند، اما تاکنون میسر نشده است.

انتهای پیام

captcha