تقویت حلقه‌های قرآنی/ کمک به اقتصاد با سرمایه‌های اوقاف
کد خبر: 3791076
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
رئیس سازمان اوقاف بیان کرد:

تقویت حلقه‌های قرآنی/ کمک به اقتصاد با سرمایه‌های اوقاف

گروه جامعه ــ رئیس سازمان اوقاف ضمن اشاره به برنامه‌های این سازمان در جهت تقویت مبانی دینی و قرآنی در جامعه از ایجاد و تقویت هسته‌ها و حلقه‌های قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این سازمان امکاناتی را در اختیار دارد که می‌تواند در شرایط تحریم کمک‌کننده اقتصاد کشور باشد و برای به کارگیری درست از این سرمایه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در‌ گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های این سازمان در جهت تقویت مبانی دینی و قرآنی در جامعه و رویکرد‌های جدید این سازمان در سایر پروژه‌های وقف گفت: شرح وظایفی در زمینه‌های قرآنی خاص ماست که عمدتاً شامل مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور فعال قرآنی در بقاع متبرکه و امام‌زادگان است.

وی با تأکید بر تقویت و ایجاد هسته‌ها و حلقه‌های قرآنی در ایام خاص سال در کشور مانند رمضان، افزود: حمایت از تشکل‌های قرآنی نیز یکی دیگر از فعالیت‌ها و برنامه‌های مورد تأکید ما در ادامه برنامه‌های سازمان است. در این چهار محور عملیات‌هایمان را انجام می‌دهیم و به طور خاص نقطه کانونی همه این برنامه‌ها هم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است، چراکه این حرکت جریانی جهانی و بین‌المللی است و باید در اعتباربخشی به آن، برگزاری وزین آن و رعایت ضوابط آن بکوشیم.
 
وجود جریان عظیم قرآنی در جمهوری اسلامی 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تعداد مجوز فعالیت‌های قرآنی که سازمان‌های مختلف آن را صادر کرده‌اند و محافلی که در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این امر نشان‌ می‌دهد که در پهنه جمهوری اسلامی جریان عظیم قرآنی در حال حرکت است و  با همین نگاه می‌خواهیم در این مسابقات بیشتر از همه چیز این جریان را تقویت کنیم و وحدت جامعه مسلمین مخصوصاً جامعه قرآنی را در داخل و خارج از کشور به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های سازمان اوقاف از زمان تشکیل آن تا امروز نشان داده است که از عهده این کار‌ها به خوبی برآمده و ان‌شاء‌الله در فروردین‌ سال آتی هم که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، بتوانیم از عهده این مسابقات به خوبی بر‌آییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه با اشاره به رویکرد‌های جدید سازمان اوقاف در سایر پروژه‌ها گفت: امروز کشور با شرایط تحریم مواجه است و اگر در این شرایط بتوانیم به وضعیت اقتصادی مردم رسیدگی کنیم، گویی با تحریم مقابله کرده‌ایم؛ لذا برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان اوقاف را در چند جهت و حرکت مختلف از جمله مباحث اقتصادی و رفع مشکلات جامعه پیگیری و دنبال می‌کنیم.
 
به‌کارگیری درست سرمایه‌های‌ سازمان اوقاف
وی ادامه داد: سازمان اوقاف امروز امکاناتی را در اختیار دارد که می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده اقتصاد کشور باشد. برای مثال رقبات بسیاری همچون کشاورزی، خدماتی و صنعتی در اختیار سازمان اوقاف است که ما برای به‌کارگیری درست این سرمایه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی را خواهیم داشت و به دنبال این هستیم که سرمایه سازمان اوقاف و امور خیریه رشد داشته باشد و در جهت نیات واقفان هزینه شود.

انتهای پیام
captcha