‌قوچان فاقد موقوفه قرآنی است
کد خبر: 3791128
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

‌قوچان فاقد موقوفه قرآنی است

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف قوچان گفت: در این شهرستان موقوفه قرآنی قابل‌توجهی نداریم بر همین اساس، هزینه فعالیت‌های قرآنی از محل فرهنگی امامزادگان و در واقع از نذورات مردمی تأمین می‌شود.

شهرستان قوچان فاقد موقوفه قرآنی استحجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدعبدالحمید رحمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص فعالیت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم از زمانی‌که راه‌اندازی شد در شهرستان قوچان نیز مورد استقبال قرار گرفت.
وی افزود: طی پنج سال که از طرح ملی حفظ می‌گذرد قریب به 1600 حافظ قرآن در حفظ سه جزء، پنج جزء و حفظ کل در این شهرستان تربیت شده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان بیان کرد: با وجود توسعه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان اما وقف قرآنی نداریم و اگر یکی  دو مورد نیز به چشم می‌خورد به مبلغ ناچیزی است و کفاف فعالیت‌های قرآنی را نمی‌دهد.
وی افزود: در همین راستا هزینه فعالیت‌های قرآنی از محل فرهنگی امامزادگان و مابقی توسط مبلغ ناچیزی از سوی قرآن‌آموزان پرداخت و تأمین می‌شود.
رحمانی با بیان اینکه ‌بین شهرستان‌های استان در بحث طرح حفظ، رتبه دوم را دارا هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر قریب به چهل کلاس در شهرستان قوچان درخصوص تربیت حافظان قرآن کریم فعال است که توسط 32 مربی اداره می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: در راستای تأمین بودجه فعالیت‌های قرآنی انجمن یاوران وقف قرآنی در شهرستان راه‌اندازی شده و امیدواریم با افزایش وقف‌های قرآنی این نقیصه را جبران کنیم.
وی درخصوص سهمیه شهرستان در بحث تربیت حافظان قرآن‌ کریم اظهار کرد: در سال جاری سهمیه قوچان تربیت 400 قرآن‌آموز بوده که خوشبختانه با تلاش مربیان و متولیان این امر محقق شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه در سطح شهر قوچان حدود 10 کلاس طرح حفظ فعال است تصریح کرد: 30 کلاس حفظ قرآن در روستاهای این شهرستان در راستای تربیت حافظان قرآن کریم فعال است.
وی بیان کرد: از آنجا که هزینه اعزام مربی از شهرستان به روستاها زیاد است بر همین اساس در این خصوص اهتمام به آموزش مربیان از خود روستاها کردیم که امروز خود این افراد در روستاها بحث آموزش قرآن آموزان را عهده‌دار شده‌اند.
انتهای پیام

captcha