اظهار خرسندی رهبر انقلاب از چاپ مجموعه اشعار استاد سبزواری
کد خبر: 3791920
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

اظهار خرسندی رهبر انقلاب از چاپ مجموعه اشعار استاد سبزواری

گروه ادب ــ رضا اسماعیلی در یادداشت کوتاهی از اظهار خرسندی و رضایت رهبر معظم انقلاب از چاپ و انتشار مجموعه شعر استاد حمید سبزواری خبر داد.

اظهار خرسندی رهبر معظم انقلاب از چاپ مجموعه اشعار استاد سبزواریبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آبان امسال، مجموعه چهار مجلدی اشعار زنده‌یاد استاد حمید سبزواری به همت سازمان بسیج هنرمندان به صورت فاخر و نفیس با عنوان «این بانگ آزادی» چاپ و منتشر شد. در این مجموعه چهار جلدی که به اهتمام شاعران انقلاب رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و مصطفی محدثی خراسانی تهیه و تدوین شده است، برای اولین بار مجموعه سرودهای انقلابی استاد سبزواری نیز در یک مجلد مستقل عرضه شده است.

رضا اسماعیلی، شاعر انقلاب از اظهار خرسندی و رضایت مقام معظم رهبری از چاپ مجموعه شعر مرحوم حمید سبزواری خبر داد و یادداشتی را در همین راستا نوشته و برای انتشار در دسترس خبرگزاری ایکنا قرار داده است. این یادداشت را در ادامه می‌خوانید؛

بعد از چاپ مجموعه اشعار چهار جلدی استاد حمید سبزواری با عنوان «این بانگ آزادی» که به همت اینجانب و استادان ارجمندم حسین اسرافیلی و مصطفی محدثی خراسانی تدوین و به همت انتشارات سازمان بسیج هنرمندان در آبان ماه سال جاری چاپ و منتشر شد، اخیراً در جلسه شورای عالی شعر بسیج، آقای نصیربیگی(رئیس سازمان بسیج هنرمندان) تعریف می‌کرد که چندی پیش که با گروهی از هنرمندان تئاتر توفیق شرفیابی به محضر حضرت آقا را پیدا کردند، ایشان هنگام تقدیم مجموعه چهار مجلدی اشعار استاد سبزواری به آقا، نظر مقام معظم رهبری را در مورد چاپ این مجموعه جویا شدند و حضرت آقا با اظهار خرسندی و رضایت از چاپ این مجموعه فاخر در پاسخ سه بار پشت سر هم فرمودند: «کار خیلی خوبی است.» رهبر ادیب انقلاب در مقدمه‌ای نیز که بر مجموعه شعر «سرود درد» استاد سبزواری به صورت قلمی، فرموده‌اند، چاپ و انتشار اشعار حماسی استاد سبزواری را «گامی در جهت غنی‌سازی گنجینه ادبیات انقلاب» دانسته و در بیان جایگاه رفیع ادبی پدر شعر انقلاب فرموده‌اند: «شاعر گرامی ما آقای حمید سبزواری از پیشکسوتان و پیشروان این راه است. زبان فاخر، در شعر حمید، با مضمون انقلابی و مکتبی، آمیزه‌ای مطلوب و ارزنده پدید آورده و مجموعه شعر او در دیوان معاصر فارسی، فصل رغبت‌انگیز و شایسته‌ای گشوده است.»

بعد از شنیدن این خبر خدا را شکر کردم که چاپ این مجموعه نفیس و ارزشمند مورد رضایت امین شعر انقلاب قرار گرفته است. به یاد دارم یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای استاد سبزواری نیز چاپ مجموعه سرودهای انقلابی‌اش بود که متأسفانه این آرزو در زمان حیات وی - به هر علت - تحقق نیافت. امیدوارم روح پر فتوح استاد و همچنین خانواده ارجمند ایشان هم اکنون از چاپ این مجموعه خرسند شده باشند.

انتهای پیام

captcha