شعار حمایت از کالای ایرانی شروع خوبی برای فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3795065
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
چقدر از کالای ایرانی حمایت کردیم/۱

شعار حمایت از کالای ایرانی شروع خوبی برای فرهنگ‌سازی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی شروع خوبی برای فرهنگ‌سازی است، گفت: باید زیرساخت‌های تولید خود را بیشتر از گذشته تقویت کنیم، این زیرساخت‌ها باید آماده شود تا تولیدکنندگان ما بتوانند کالای باکیفیت تولید کنند.

شعار حمایت از کالای ایرانی شروع خوبی برای فرهنگ‌سازی استمحسن شرکا، رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در سال 97 اظهار کرد: این شعار شروع بوده و شروع خوبی است. رسانه‌ها و صداوسیما در این جهت حرکت کردند و این انسجام به عنوان یک شروع، لازمه فرهنگ‌سازی بوده است.
 
وی افزود: متأسفانه بخش تولید کشور که باید در این زمینه پاسخگو باشد و آن را ایجاد کند، با توجه به تنش‌هایی که به آن وارد شده، گرفتار شد و علی‌رغم فشارها تلاش کرده تا پاسخگو باشد اما متأسفانه تولید ما به شدت درگیر این تنش‌ها شده که عمدتاً به دلیل ارز و کاهش پیدا کردن نقدینگی و سرمایه در گردش بوده و به شدت دچار مشکل شده است.
 
شرکا با بیان اینکه مردم حق انتخاب دارند و نباید جبر ایجاد کنیم، بیان کرد: مردم حق انتخاب دارند. ما باید زیرساخت‌های تولید خود را بیشتر از گذشته تقویت کنیم، این زیرساخت‌ها باید آماده شود و تولیدکنندگان ما بتوانند کالای باکیفیت تولید کنند. بدون تردید مردم این تعصب را بر کالای وطنی خود خواهند داشت. تنش‌ها و مشکلاتی که برای تولید پیش آمده، تولید ما را با مشکل مواجه کرده، در غیر این صورت به نقطه خوبی می‌رسیدیم اما تولیدکنندگان ما به شدت دچار مشکل شدند.
 
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه ابتدا باید استراتژی اقتصادی کشور را تنظیم کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر ما استراتژی اقتصادی نداریم. وزارت اقتصاد و دارایی که این مسئولیت کلان در نام او مستتر بوده، در عمل نتوانسته و تاکنون این کار را انجام نداده و ما استراتژی اقتصادی در کشور نداریم و نمی‌دانیم کدام بخش چه وظیفه و نقشی در اقتصاد دارد و در نهایت چه باید کرد؟
 
رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی ادامه داد: ما در حال حاضر کورکورانه و بدون نقشه راه پیش می‌رویم و این درست نیست. ما آن نقشه راه را نداریم و وزارت اقتصاد که مسئولیت اصلی او تهیه سند اقتصاد کشور است، به بند دو نام خود یعنی دارایی پرداخته، تنها به بخش ستانده عمل می‌کند، استراتژی اقتصادی را تنظیم نکرده و در نهایت آن حمایت‌های لازم برای اینکه واحدهای تولیدی به سوددهی برسند و در نهایت از آن سود مالیات خود را دریافت کنند، ندارد.
 
انتهای پیام
captcha