انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه با حکم رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3796084
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه با حکم رهبر معظم انقلاب

گروه سیاسی ــ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ قضائیه منصوب کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این حکم با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد، و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجت‌‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته

آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.

اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.

سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم.

نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.

دوم آنکه در همه‌ فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.

ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.

هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزه‌ها و عوامل نفوذ و انحراف است.

هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند.

در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سید علی خامنه‌ای

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۲۰:۱۵
0
1
مردم چشم براه اند…

با عرض خیرمقدم خدمت برادر بزرگوار حضرت حجة الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی

مردم چشم براه قوه قضاییه ای هستن که در آن حق ضعفا از اغنیا گرفته شود.
مردم چشم براه قوه قضاییه ای هستن که در آن مشی امیرالمومنین نه تنها در کلام بلکه در عمل همچون نحوه رفتار آن بزرگوار با برادرش عقیل در نظام جمهوری اسلامی همچون نگینی درخشان در دیدگان عامه مردم متجلی باشد.
مردم چشم براه قوه قضاییه ای هستند که در آن خبری از قضات رشوه خوار و باند اعمال نفوذ نبوده تا بتواند با سربلندی در برابر رشوه خواری ها ، رانت ، تبعیض و باندبازی ها در سایر دستگاهها و نهادها مبارزه نماید.
مردم و نمایندگان مردم در خانه ملت چشم براه قوه قضاییه ای هستند که پرونده های مفاسد اقتصادی بر زمین مانده و جامانده در طول سالیان اخیر را که علیرغم فریاد حنجره ها همچون داغی بر جسم و جانشان نشسته و منجر به ایجاد شبهات و شایعاتی گردیده به سرانجام رسانیده و موجبات رضایت خاطر مردم رنج کشیده و صبور انقلابی را فراهم نماید.

مردم چشم براه قوه قضاییه ای هستن که بیانیه راهبردی و مهم مقام معظم رهبری مدظله العالی را در گام دوم انقلاب اسلامی و در آغاز دهه پنجم انقلاب همچون وصیت پدری دلسوز و رنجدیده به فرزندش ارج نهاده و در کلام و عمل وارثی شایسته و قدردان برای آن در این برهه خطیر ، بزرگ و سرنوشت ساز برای مردم ایران زمین باشد.

وانشا…امیدواریم با حضور مقتدر ، پرصلابت و انقلابی برادر بزرگوار حضرت حجة الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در منصب ریاست قوه قضاییه شاهد حرکتی انقلابی در اجابت بحق خواست مردم ، نمایندگان مردم در خانه ملت و حتی ریش سفیدان قضایی کشور در تشکیل و برگزاری علنی تمامی دادگاه های مرتبط با مفاسد اقتصادی افراد ذی نفوذ و صاحب منصبی باشیم که با اقدامات مزورانه و فریبکارانه شان مسببان اصلی ایجاد ظن بی اعتمادی و بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و ایجاد و بسط الگوی فساد و رذالت در بین مردم بوده و این امر برکات فراوانی برای مردم،انقلاب و نظام جمهوری اسلامی منجمله برقراری روابط انسانی و اخلاق مدار در بین مردم و مسئولین برپایه گفتمان عدالت و مبارزه با تبعیض در جامعه به همراه خواهد داشت.
captcha