سال 97 سالی بود که در جهت تثبیت رسانه‌ها تلاش شد
کد خبر: 3799117
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
رئیس سازمان بسیج رسانه‌ استان خراسان رضوی:

سال 97 سالی بود که در جهت تثبیت رسانه‌ها تلاش شد

گروه سیاست اقتصاد - رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی گفت: سال 97 سالی بود که در آن در جهت تثبیت اصحاب رسانه تلاش‌‎هایی صورت گرفت.

سال 97 سالی بود که در جهت تثبیت رسانه‌ها تلاش شدعباس محمدیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این نگاه ما به این جهت بود که بتوانیم در جذب رسانه، همکاری و هم افزایی اتفاق خوبی را در سطح استان رقم زنیم، به نوعی سعی کردیم تا بستر خدمات و تاثیر جریان سازی را با کمک اهالی رسانه بالاتر بریم، خلاهایی که در حوزه صنفی سازمان بسیج رسانه وجود داشته است را پر کنیم تا به نوعی این سازمان بتواند سفر بلای دوستان رسانه‌ای شود.
 
وی ادامه داد: همچنین ارتقای پاسداری از مرزهای انقلاب در حوزه رسانه، تقویت حضور نخبگان علمی در سطح استان، جامعه عمل پوشاندن و انسجام بخشی فعالان رسانه و هویت بخشیدن به آن‌ها برای تقویت سرمایه اجتماعی از جمله برنامه‌هایی بوده است که در طی سال 97 برای اصحاب رسانه ارائه دادیم و با این اقدامات تلاش کردیم تا با استفاده از رسانه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه سازی کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه‌ استان خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین در این سال نیز به برگزاری جشنواره ابوذر، قرارگاه رسانه‌ای انقلاب، برگزاری راویان حاشیه شهر، برگزاری اتوبوس مطالبه گری، برگزاری کاروان انقلاب، برگزاری اردوهای مختلف به صورت زیارتی، سیاحتی، تفریحی و کسب تجربه، تشکیل اولین دبیرخانه رسانه ای ابوذر و بازدید از مجلس شورای اسلامی در تهران؛ همت گمارده شد و در واقع با این اقدامات سعی کردیم جبهه و بنیه علمی افراد رسانه‌‎ای استان را قوی کنیم.
 
محمدیان اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه در سال 97 سعی کرده قشر تاثیرگذار صنفی را تاسیس کند و همواره در تلاش بوده که خارج از نگاه جریان‌های سیاسی و همچنین احترام به تمام سلایق توانسته است برنامه‌هایی را اجرا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این سال توانستیم با کمک مدیران رسانه‌ها، خبرنگاران و فعالان رسانه کارنامه درخشانی از عملکرد در کشور دست یابیم و همچنین در دومین سال متوالی به عنوان سازمان بسیج رسانه‌ای فعال کشور شناخته شویم چرا که تمام مباحثی که هیچ اداره و سازمانی در آن ورود نکرد خوشبختانه ما موفق شدیم به این نهادها و در راستای تکریم، عزت بخشیدن و تقویت بنیان خانواده اصحاب رسانه؛ ورود پیدا کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی با اشاره به نقاط قوتی که در طی این یکسال در این سازمان وجود داشته است نیز خاطرنشان کرد: نقاط قوت سازمان اینکه توانسته در کشور فرا جناحی عمل کند و همه جریان‌های سیاسی را در عمل و در برنامه‌های بسیج رسانه همراه کند. البته که در کنار این امور قطعا نقاط ضعفی نیز وجود دارد که در این میان می‌توان به عدم همگرایی خبرنگاران در راستای تامین منافع فردی و گروهی و همچنین مرزبندی‌هایی که رسانه‌ها برای خود ایجاد کرده‌اند؛ اشاره کرد که در واقع این عوامل سبب شده که وحدت رویه‌ای در اصحاب رسانه وجود نداشته باشد.
 
سال آینده سال اقتدار بسیج رسانه
محمدیان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال آینده نیز تصریح کرد: سال آینده، سال اقتدار بسیج رسانه خواهد بود و عزت جامعه خبرنگاری را به آنها بازگردانیم  و همواره در تلاش خواهیم بود که حق‌های ضایع شده جامعه رسانه را از طریق مسئولین و همه جوامع؛ مطالبه گری و پیگیری کنیم.
 
وی اضافه کرد: از این رو انتظار می‌رود که الزامات اقتصادی شدن در جهت اینکه اصحاب رسانه هیچگونه دغذغه اقتصادی نداشته باشند را تامین کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی عنوان کرد: در واقع محور ما باید در راستای انقلاب در حرکت باشد چرا که جریان‌های سیاسی ماندگار نبوده و مقطعی هستند اما جریان‌های انقلاب همیشه  و در همه ادوار پایدار و پا برجا است و اگر جامعه رسانه برای هویت بخشی صنفی خود دغدغه‌های خود را فارغ از جریان‌های سیاسی میدانی مطالبه کنند تاثیر گذاری جبهه انقلاب اولین منفعت، منفعت فردی برای تک تک فعالان رسانه به همراه خواهد داشت.
 
انتهای پیام
captcha