مقاومت مردم در برابر مشکلات الگو گرفته از رفتار امام حسین(ع) است
کد خبر: 3802074
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
یک کارشناس مذهبی:

مقاومت مردم در برابر مشکلات الگو گرفته از رفتار امام حسین(ع) است

گروه معارف - یک کارشناس مذهبی گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی شاهد مقاومت مردم در عرصه‌های مختلف هستیم به دلیل الگو برداری از شخصیت امام حسین(ع) است.

مقاومت مردم در برابر مشکلات الگو گرفته از رفتار امام حسین(ع) استحجت الاسلام محسن درافشان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی ایشان ظلم ستیزی بود. اگر ایشان بنا بود با ظلم کنار بیایند مشکلات، گرفتاری‌ها، مظلومیت و استاری که برای ایشان و اهل بیتشان اتفاق افتاد، پیش نمی‌آمد.

وی ادامه داد: با توجه به حکومت خودکامه یزید و ادامه حکومت ظالمانه پدر آن، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند؛ لذا با هدف احیای دین جدشان همانطور که خودشان در بیانات خود فرمودند، اگر دین جدم جز با ریخته شدن خون من زنده نمی‌شود، ای شمشیرها مرا بگیرید، قیام کردند و برابر ظلم یزید نیز ایستادگی کردند.

این کارشناس مذهبی افزود: امروز اگر انقلاب اسلامی شاهد مقاومت مردم در عرصه‌های مختلف هستیم به دلیل الگو برداری از شخصیت امام حسین(ع) است.

درافشان بیان کرد: امام حسین(ع) با همه وجود در تمام عرصه‌ها به میدان آمدند و برای احیای دین جدشان تا پای جان مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: همچنین از شخصیت و عاشورای امام حسین(ع) می‌توان درس‌‍‌های بزرگی مانند نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، عفاف و... بیاموزیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه نقش امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن اسلام بسیار مهم بوده، بیان کرد: اگر ایشان نبودند چیزی از دین باقی نمی‌ماند و مردم در طول تاریخ به مرور زمان متوجه شخصیت بزرگوار این امام معصوم شدند.

درافشان اضافه کرد: در موضوع حماسه کربلا نباید تنها با مصائب آن توجه کنیم، در جلساتی مذهبی و سینه زنی باید مداحان ما به بخش حماسی زندگی امام حسین(ع) توجه کنند. قطعا اگر جوانان بدانند که شور مردم و گریه‌های ایشان برای چه هست، طبعا با توجه فطرت پاک خود مسیری جز مسیر این بزرگوار را انتخاب نخواهند کرد. اگر جوانان ما به عمق حادثه کربلا پی ببرند و بدانند که برای چه این امام بزرگوار شهید شدند به این وی علاقه بیشتری نشان خواهند داد.

انتهای پیام

captcha