گزارشی از فعالیت‌های اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد در سال 97
کد خبر: 3802136
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

گزارشی از فعالیت‌های اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد در سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فعالیت‌های اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت تشریح شد.

به گزارش ایکنا؛ از سوی اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌های قرآنی دانشگاه در سال 97 و نیز فعالیت‌های قرآنی پیش روی این دانشگاه در سال جاری تشریح شد.

برگزاری بیست‌و‌سومین دوره مسابقات شفاهی در 31 استان کشور
مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سه مرحله برگزار شد که مرحله مقدماتی در تمامی واحدها و مرحله استانی نیز در استان ها برگزار شده است. مرحله کشوری و اختتامیه این مسابقات نیز آبان‌ماه سال 97 در استان آذربایجان غربی واحد ارومیه با حضور 400 نفر برگزار شد.
بیست‌وچهارمین دوره مسابقات کتبی در آذرماه 97 (مرحله واحدی)
مرحله مقدماتی مسابقات کتبی استادان و دانشجویان در 13 رشته در آذرماه 97 برگزار شد که راه‌یافتگان به مرحله دوم این مسابقات نیز مشخص شده‌اند.
تحویل آثار بیست‌وسومین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهش به دبیرخانه مرکزی(استان کرمان)
از دی‌ماه سال 96 واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور فراخوان و تبلیغات در مورد دریافت آثار را آغاز کردند‌. آثار از واحدهای مختلف از سوی دبیر شورای قرآن و عترت استان جمع‌آوری و به دبیرخانه مرکزی(کرمان) از تاریخ 13 تا 17 تیرماه تحویل داده شد که پس از آن نیز داوری و اعلام نتایج در مهرماه 97 انجام شد. اختتامیه این مسابقات نیز در اسفندماه سال 97 با حضور 150 نفر از منتخبان به میزبانی استان کرمان برگزار شد.
حضور در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
دانشگاه آزاد اسلامی نیز طبق سنوات گذشته دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر مؤسسات آموزش عالی در ماه مبارک رمضان با همکاری واحدهای دانشگاهی استان تهران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور داشت که ارائه 50 اثر هنری، برگزاری کارگاه تذهیب و خوشنویسی، مسابقات قرآنی شب‌های نورانی، کرسی‌های آزاداندیشی و رونمایی از نرم‌افزار قرآنی از جمله فعالیتهای انجام شده در این نمایشگاه بوده است.
انتخابات دبیران شورای قرآن و عترت استان‌ها
در این زمینه و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در سال 97 تاکنون انتخابات دبیران شورای قرآن و عترت در 17 استان کشور انجام شده و این روند تا برگزاری انتخابات در تمامی استان‌های کشور نیز ادامه خواهد داشت.
حضور منتخبان سه بخش مسابقات قرآن و عترت
منتخبین مسابقات قرآن و عترت (بخش شفاهی و کتبی) و جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در رده دانشجویان در آبان‌ماه 1397 با منتخبان سایر مؤسسات آموزش عالی کشور به رقابت پرداختند. این دوره از جشنواره به میزبانی وزارت علوم در مشهد مقدس برگزار شد.
بررسی آئین‌نامه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت
آئین‌نامه جامع مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازبینی دقیق از سوی اداره فعالیت‌های قرآن و عترت به حوزه ریاست دانشگاه ارسال شد که این آئین‌نامه در بهمن‌ماه 1397 به دانشگاه‌های سراسر کشور از سوی ریاست عالیه دانشگاه ابلاغ شد.
برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت در بخش شفاهی همزمان با هفته قرآن در دانشگاه
مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت همزمان با هفته قرآن در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و در سه رده استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار شده است.
فعالیت‌های در دست اقدام اداره فعالیت‌های قرآن و عترت در سال 1398
برگزاری مرحله اختتامیه هفتمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت کارکنان به میزبانی استان خوزستان(واحد شوشتر)
برگزاری مرحله دوم مسابقات کتبی بیست‌و چهارمین دوره استادان و دانشجویان
برپایی همایش‌های میان استانی کارشناسان کانون های قرآن و عترت
برگزاری اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان به میزبانی استان فارس
برگزاری بیست و چهارمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی به میزبانی استان البرز(واحد کرج)
برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان و مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی(استان آذربایجان شرقی)
برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات کتبی و شفاهی قرآن و عترت در سطح واحدها
انتهای پیام

captcha